Marketing Report
Lidl introduceert duurzame chocoladereep Way to Go

Lidl introduceert duurzame chocoladereep Way to Go

Lidl brengt onder de naam Way to Go een duurzame chocoladereep op de markt, in de smaken puur, melk, karamel & zeezout en kokos & pecan.

De cacao voor de repen wordt rechtstreeks van de boeren van Fairtrade-coöperatie Kuapa Kokoo in Ghana ingekocht. Door een extra premie bovenop de Fairtrade-premie aan Kuapa Kokoo te betalen, de zogeheten income improvement premie, kunnen boeren werken aan het verhogen van hun inkomen.

Met de premie wordt geïnvesteerd in verschillende projecten. Zo kunnen boeren ook inkomsten verwerven uit andere activiteiten en hun cacao-opbrengst op duurzame wijze verhogen. Hierdoor worden cacaoboeren minder afhankelijk van de cacao-opbrengst alleen en versterken ze hun positie.

Alien Huizing, Supply & Development Manager, Stichting Max Havelaar: “De uitdagingen in de cacao zijn nog steeds heel groot. De meerderheid van de cacaoboeren leeft in extreme armoede. We waarderen dan ook deze eerste stap van Lidl om een extra premie te betalen om toe te werken naar een leefbaar inkomen voor boeren.”

www.lidl.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief