Lidl begint pilot tegen verspilling via aanbiedingen en Too Good To Go

Lidl begint pilot tegen verspilling via aanbiedingen en Too Good To Go

29-08-2019 08:15:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 1273 | Tags:

In een aantal filialen van Lidl wordt een proef gehouden met versproducten die op de laatste verkoopdag voor 25 cent worden aangeboden. Daarnaast doen drie filialen mee met de Too Good To Go-app, waarvoor ze speciale boxen aanbieden met producten tegen een lagere verkoopprijs.

De supermarkt streeft naar 50 procent minder verspilling in 2030. Zo wordt er al groente en fruit gedoneerd aan de Voedselbank, zijn artikelen die de houdbaarheidsdatum naderen goedkoper en zijn er coupons om actieartikelen later af te halen. Daar komt nu de proef Verspil mij niet, ik ben nog goed bij.

De proef wordt gehouden in 23 filialen in onder meer Amersfoort, Almere en Apeldoorn. Versproducten die op de laatste dag van verkoop zitten, worden in een actiebak verzameld en voor 25 cent per stuk aangeboden. Drie winkels in Eemnes, Lelystad en Soest sluiten zich daarnaast aan bij Too Good to Go, de app die dagelijks restproducten van winkels aanbiedt in de vorm van magic boxen.

www.lidl.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.