Marketing Report
Leasemaatschappij ALD groeit 10 procent in een jaar

Leasemaatschappij ALD groeit 10 procent in een jaar

ALD maakt internationaal over de eerste helft van 2018 een sterke groei door. De vloot van de leasemaatschappij groeide met 10,1 procent tot 1,59 miljoen voertuigen wereldwijd ten opzichte van een jaar geleden. ALD Automotive Nederland draagt met het nieuwe partnership met Mazda Nederland hier aan bij. Die overeenkomst is afgelopen juni bekrachtigd. 

Mike Masterson, CEO van ALD: "In het tweede kwartaal van dit jaar hebben wij opnieuw laten zien dat ALD tot sterke vlootgroei in staat is. Wij hebben onze positie in de grootzakelijke markt verstevigd en ons netwerk van partnerships is verder uitgebouwd. En dankzij onze digitale strategie hebben we onze private leaseactiviteiten verder weten uit te breiden. Deze groei in een sterk concurrerende markt hebben we te danken aan onze klantgerichte aanpak en hoge servicegraad.”

Aanhoudende groei

Alle klantsegmenten lieten groei zien en in het bijzonder ALD’s netwerk van white label partnerships. Private lease blijft zich ontwikkelen en noteerde een groei van 40 procent over het afgelopen jaar. De totale internationale private lease-vloot kwam eind juni op 95.000 voertuigen. ALD is daarmee goed op weg om de doelstelling van 150.000 private lease-voertuigen voor het einde van 2019 te halen. 

Stabiele resultaten 

Dankzij de groei zijn de marges op contracten en diensten wereldwijd gestegen met 7,3 procent in de eerste helft van 2018 tot 611 miljoen euro (versus 559,5 miljoen in de eerste helft van 2017). De marges op de gebruikte leaseauto’s herstelden zich in het tweede kwartaal van 2018 tot 434 euro per voertuig (versus 417 euro per voertuig in het vorige kwartaal), met als waarschijnlijke oorzaak seizoensinvloeden. Voor het volledige jaar blijft ALD uitgaan van de richtlijn van 200 tot 400 euro per voertuig, zoals aan het begin van het jaar afgegeven. 

In Nederland is de vloot in de eerste helft van 2018 met 14 procent gegroeid ten opzichte van vorig jaar.

Jeroen Kruisweg, General Manager van ALD Automotive Nederland: “De groei in Nederland hebben wij te danken aan een combinatie van ontwikkelingen. Private lease zit ook hier in de lift en innovatieve concepten zoals ALD choice zorgen voor een extra impuls. Tot slot draagt het nieuwe partnership met Mazda Nederland ook bij aan de groei.”

www.aldautomotive.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief