Marketing Report
Kiesjefolders & Affiliprint maken huis-aan-huisverspreiding schaalbaar nieuws

Kiesjefolders & Affiliprint maken huis-aan-huisverspreiding schaalbaar

Consumenten die zijn aangemeld op het platform van Kiesjefolders ontvangen de eerste editie waarin Affiliprint een bijdrage levert. De bedrijven hebben de handen ineengeslagen en claimen de unieke combinatie van doelgerichte offline distributie tot op de keukentafel. Hiermee bieden zij een marketingoplossing voor adverteerders die worstelen met ontwikkelingen rondom de ja-ja-sticker.

Door een expliciete opt-in te combineren met demografische en geografische targeting biedt Kiesjefolders dezelfde relevantie als andere publishers binnen het Affiliprint-netwerk. Door de samenwerking kunnen adverteerders nu met één aanspreekpunt zowel via de brievenbus als via pakketpost bij hun doelgroep thuis op de keukentafel komen. Waar tot nu toe de folders van Kiesjefolders aanzetten tot offline tractie, triggeren de proposities van Affiliprint met name online sales. De uitingen van de adverteerders van Affiliprint worden als billboard afgebeeld op het voorblad van het Kiesjefolders-pakket. Zo wordt de kracht van online en offline adverteren gecombineerd. 

De werkwijze zorgt enerzijds voor meer relevantie voor de ontvanger en anderzijds voor een betere ROI voor de adverteerder. Dit betekent ook dat papier niet meer ongelezen in de prullenbak verdwijnt, waarmee de krachtenbundeling inspeelt op de kritiek rondom de traditionele huis-aan-huisverspreiding.

Met Kiesjefolders kun je zelf aangeven welke folders je wel en niet wilt ontvangen. Zo kun je blijven profiteren van alle aanbiedingen van jouw favoriete merken en winkels, ook als je niet bereikbaar bent of niet meer bereikbaar wilt zijn voor de wekelijkse grote stapel ongevraagde folders. In 2017 is Kiesjefolders gestart in Amsterdam als reactie op de komst van de ja-ja-sticker en biedt van 35 retailers de folders aan. Kiesjefolders heeft 35.000 deelnemers en is nu landelijk beschikbaar. 

Het Affiliprint-netwerk bestaat uit ruim 2000 webshops, magazines en kranten. Deze publishers bieden hun bereik aan voor het promoten van kortingsacties van adverteerders. Voor het bijsluiten van deze zogeheten inserts ontvangen ze een vergoeding. In 2018 verspreidde Affiliprint al ruim 150 miljoen inserts in 22 verschillende landen.

www.kiesjefolders.nl
www.affiliprint.com/nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief