Marketing Report
KPN verlengt hoofdsponsorschap Eredivisie tot 2025

KPN verlengt hoofdsponsorschap Eredivisie tot 2025

KPN blijft tot en met seizoen 2024/2025 hoofdsponsor van de Eredivisie. In het seizoen 2021/2022 bestaat de Eredivisie bestaat 65 jaar. Bij KPN is het hoofdkanaal van ESPN waarop Eredivisie-wedstrijden live te zien zijn, in het basispakket opgenomen.  

Frank Rutten, Managing Director Eredivisie Media & Marketing: “KPN en het Eredivisievoetbal weten ieder op hun eigen, unieke manier mensen door het hele land met elkaar te verbinden. We zijn dan ook blij om een nieuw hoofdstuk toe te kunnen voegen aan de toch al rijke geschiedenis tussen KPN en de Eredivisie. Samen met elkaar zien we uit naar een prachtig 65e Eredivisieseizoen, met spectaculair voetbal en met zoveel mogelijk publiek in de stadions.”

Mark Versteegen, Directeur Sponsoring bij KPN: “Voetbal is en blijft de grootste sport van Nederland en heeft de kracht mensen te verbinden. We zijn blij dat we ons hoofdsponsorschap van de Eredivisie verder voortzetten. We gaan de komende jaren opnieuw een positieve bijdrage leveren aan de voetbalsport. Te beginnen met een jubileumseizoen waarin we er samen met de Eredivisie en alle voetbalfans een feest van gaan maken. Op het veld en via ons online programma Buiten de lijnen.”
 
KPN en Eredivisie perfecte match

KPN en de Eredivisie was van 1990 tot 2002 hoofdsponsor en naamgever van de competitie.  In 2014 is KPN wederom partner geworden van de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie en sinds seizoen 2017/18 opnieuw hoofdsponsor. Deze samenwerking wordt nu voor de komende vier seizoenen verlengd, met een optie tot nog een jaar.

KPN is intensief betrokken bij het Nederlandse voetbal en steunt de sport in de volle breedte, van de Eredivisie, Oranje en de succesvolle Leeuwinnen tot en met de lokale amateurverenigingen. Met de sponsoring van de eDivisie en E_Oranje weet KPN bovendien gamend Nederland aan zich te binden.


 
Eredivisie verwelkomt partners en verlengt met huidige Suppliers

Eerder werd bekend dat met ingang van het seizoen 2021/2022 Holland Casino de responsible betting partner is van het Nederlandse betaald voetbal. De samenwerking met de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en ESPN stelt Holland Casino in staat om zich vanaf 1 oktober 2021 te presenteren als online kansspelaanbieder met een aantrekkelijk totaal aanbod van onder andere bekende sportweddenschappen en casinospellen. Ook Procter & Gamble (met hero-merk Gillette) en Kruidvat zijn nieuw in de sponsorpiramide van de Eredivisie. Zij zijn met ingang van dit seizoen Official Supplier Eredivisie.

Naast deze partijen heeft de Eredivisie verlengd met partners Deventrade en Radio Veronica. Deventrade blijft daardoor de leverancier van de officiële Derbystar Eredivisiebal. Radio Veronica geeft het partnership kleur met onder andere de jaarlijkse seizoenskaartenactie.

Eredivisie Media & Marketing cv is tot 1 augustus 2025 de houder van de voetbalrechten van de Eredivisie. Eredivisie Media & Marketing is voor 51 procent in handen van Walt Disney Company en eigenaar van de ESPN-zenders.

Eerder werd bekend gemaakt dat KPN de contracten met Walt Disney Company voor ESPN en andere zenders heeft verlengd. De verlenging blijkt tot 1 augustus 2025 te zijn.

www.overons.kpn
www.kpn.com
www.eredivisie.nl
www.espn.nl


Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief