Marketing Report
KPN lanceert vernieuwd platform Mijn KPN

KPN lanceert vernieuwd platform Mijn KPN

KPN lanceert het volledig vernieuwde MijnKPN. De app en website zijn vernieuwd door KPN's in-house app-team. KPN schakelde de hulp in van meer dan 1000 klanten, journalisten en tech-experts. 

Bij aanvang besloot KPN het proces op een andere manier aan te vliegen dan eerdere projecten, door in het beginstadium feedback van gebruikers in het proces mee te nemen. Het app-team heeft klanten, collega's en journalisten tijdens het ontwikkelproces mee laten denken én testen om de app zo optimaal mogelijk te maken.

De gesloten testversie (bèta) ging live met ruim 200 klanten en collega's. Hierna is de testversie opengesteld om zo meer gevarieerde feedback te ontvangen. Ook is de input van eigen collega's erg belangrijk geweest. Via een interactieve roadshow heeft KPN ruim 1.000 collega's kennis laten maken met de vernieuwde MijnKPN. Daarnaast heeft een Tweakers-testpanel, via het Tweakers Forumm MijnKPN voor een periode van twee maanden getest. 

Paul van Arendonk, Marketing Manager Apps & Selfcare: "MijnKPN heeft als missie klanten te helpen om alles uit hun KPN-producten te halen. Met MijnKPN bieden we klanten een best-in-class selfservicekanaal. Dit doen we door de MijnKPN app en website volledig toe te spitsen op de persoonlijke behoefte van de klant. Door klanten te betrekken bij de ontwikkeling krijgen we waardevolle feedback van de eindgebruiker die we direct kunnen implementeren."

Paul van Arendonk: "We zijn gestart met een gesloten testversie met een kleine selectie klanten en collega's. De open testversie was een logische vervolgstap, hiermee konden we op een transparante wijze MijnKPN doorontwikkelen. Het heeft even geduurd voordat alle bestaande functionaliteiten in MijnKPN zaten, naast de gewenste innovaties op basis van klantfeedack. Onze testers beoordelen de app met een 4 op een schaal van 1 tot 5. Een bevestiging dat het door klanten als verbetering wordt ervaren."

De komende tijd worden app en website verder doorontwikkeld. Met name de app wordt nog verder uitgebreid, waaronder een geheel vernieuwde chatfunctie. Hiermee kan de klant direct vanuit de app contact leggen met de klantenservice. Ook wordt het mogelijk om via de app bestellingen te volgen. Deze optimalisatie bieden de klant zowel via app als website precies dezelfde handelingen om uit te voeren. Zo heeft de klant complete controle over zijn producten, via elk gewenst kanaal.

www.kpn.com

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief