Marketing Report
KNVB en Heineken verlengen partnership voor vijf voetbalseizoenen

KNVB en Heineken verlengen partnership voor vijf voetbalseizoenen

Voetbalbond KNVB en bierbrouwer Heineken verlengen hun samenwerking tot en met 2024. Het partnership zal, naast commerciële activiteiten, onder andere bestaan uit grootschalige activaties voor Oranjefans rondom de wedstrijden van het Nederlands mannen- en vrouwenelftal in de OnsOranje Fanzones.

Ook op het gebied van de gezonde sportkantines in het amateurvoetbal zal Heineken zich meer laten gelden, waarbij Heineken 0.0 een belangrijke rol gaat spelen. Daarnaast is niet Amstel maar Heineken 0.0 tijdens de TOTO KNVB Bekerfinale komend seizoen prominent aanwezig.

David Lette, marketingdirecteur bij Heineken Nederland: “Het mooie is dat we op iedere veldpositie een rol van betekenis kunnen spelen; wat start bij de amateurverenigingen, waar we onze verantwoordelijkheid steviger gaan pakken op het gebied van verantwoord alcoholgebruik, tot aan de finale van de beker en alle gezelligheid in en rondom de stadions tijdens de kwalificatiewedstrijden en eindtoernooien zoals een EK, WK of Olympische Spelen.”

Jean Paul Decossaux, commercieel Directeur bij de KNVB: “Wij zijn ontzettend trots op onze lange samenwerking en de meerjarige verlenging hiervan. Heineken zal de beleving bij de Oranjefans verder versterken en ook breed inzetten op verantwoord alcoholgebruik bij zowel de OnsOranje Fanzones als de amateurverenigingen. Dit sluit naadloos aan op onze visie en programma’s waarmee we bewegen en een gezonde levensstijl willen stimuleren.”

Heineken 0.0 vervangt vanaf komend seizoen Amstel als sponsor van de TOTO KNVB Bekerfinale. David Lette: “Voor ons is het een hele logische stap om het voetbaldomein verder met Heineken in te vullen. We zijn natuurlijk al volop aanwezig rondom de wedstrijden van het Nederlands Elftal en de Champions League. Het is dus niet zo gek dat we met de bekerfinale de connectie tussen Heineken en voetbalplezier verder verstevigen. Bovendien biedt het de kans om ons relatief nieuwe Heineken 0.0-pils prominent te promoten. Dit is uiteraard commercieel interessant, maar is ook in lijn met ons verantwoord alcoholbeleid. Heineken 0.0 past perfect in een sportomgeving en we zullen dit de komende jaren verder gaan uitbouwen.”

Binnen de commerciële strategie van de KNVB kunnen partners zich tegenwoordig aan specifieke voetbaldomeinen verbinden. Heineken gaat activeren op de domeinen Fans, Fit en de KNVB Beker.

www.knvb.nl
www.heineken.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief