KLM richt campagne op Chinese millenials

KLM richt campagne op Chinese millenials

19-11-2018 09:43:00 | Door: Max Vlugt | hits: 782 | Tags:

KLM lanceert de campagne Never Done in China. Doel van de campagne is KLM's naamsbekendheid in China te vergroten, vooral bij jongere doelgroepen (millennials).

Deze jongere doelgroep reist op een heel andere manier dan oudere generaties. Uit onderzoek blijkt dat jongeren tijdens een reis zoveel mogelijk ervaringen willen opdoen. Het uitgangspunt van de Never Done-campagne is dan ook om deze jonge reizigers echte (reis)ervaringen mee te geven en hen daarmee te laten zien dat KLM de juiste partner voor ze is.

In twee films vertelt KLM de verhalen van Chinese millennials, die in heel Europa Never Done-ervaringen van hun bucketlist afstrepen. Van de eerste vlucht met KLM, tot haring eten in Amsterdam en een bezoekje aan een barbershop in Barcelona. In de eerste video stelt KLM zich voor als een betrouwbare, warme en servicegerichte partner, die in de tweede video tot leven komt door de ogen van bekende Chinese millennials. De films zijn in een documentaire stijl opgenomen.

De video's zijn in opdracht van KLM door het Amsterdamse kantoor van VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, ontwikkeld. Voor inspiratie is geput uit cultureel onderzoek, insights en data van het wereldwijde netwerk van VICE en VIRTUE. Hieruit bleek dat de Chinese millennial de meest interessante doelgroep is voor groei op deze markt. Het resultaat is een lokaal relevante campagne die tegelijkertijd de wereldwijde merkwaarden van KLM communiceert.

De twee video's worden onder andere via WeChat, Youku, Weibo, de influencers en de lokale KLM kanalen gedistribueerd en getarget op Chinese steden met een hoge Millennial populatie.

www.klm.com

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.