KLM lanceert WhatsApp-service Family Updates

KLM lanceert WhatsApp-service Family Updates

14-12-2018 08:59:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 398 | Tags:

Goed nieuws voor alle vaders, moeders, opa’s, oma’s, vrienden en vriendinnen van KLM-passagiers. KLM lanceert Family Updates. Met Family Updates kan een passagier een WhatsAppgroep starten, waarin KLM zijn uitgenodigde vrienden en familieleden op de hoogte houdt van de vluchtstatus. KLM voorziet hiermee in de behoefte van haar klanten om het thuisfront zo snel mogelijk te informeren en gerust te stellen.

KLM-passagiers die hun boardingpass via WhatsApp ontvangen, krijgen een uitnodiging om gratis gebruik te maken van KLM’s nieuwste WhatsAppservice. KLM stuurt het thuisfront van de deelnemende passagiers vervolgens een bericht zodra de vlucht vertrokken is. Direct na de landing en nog voordat de passagier over WiFi of dataroaming beschikt, ontvangen de thuisblijvers een volgend bericht. Mocht een vlucht onverhoopt vertraagd zijn, dan worden de groepsleden uiteraard ook op de hoogte gesteld. Naast deze proactieve geautomatiseerde berichtgeving, kunnen de groepsleden KLM zelf ook vragen stellen over de voortgang van de vlucht. Met deze service wil KLM zowel haar klanten als ook hun familie en vrienden zo veel mogelijk ontzorgen.

KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die samen met een klant en zijn inner circle aan een WhatsAppgroep deelneemt om hen service te verlenen. De service is Engelstalig beschikbaar. Bij succes wil KLM dit in de toekomst uitbreiden naar andere kanalen en talen.

Artificial Intelligence en privacy 

Met behulp van Artificial Intelligence ontcijfert KLM de vragen die haar via een @KLM- bericht in de groep gesteld worden. KLM kan niet meelezen met de berichten die de groepsleden elkaar in de WhatsAppgroep sturen. Na het versturen van het aankomstbericht zal KLM de groepsapp verlaten. De WhatsAppgroep blijft beschikbaar voor het delen van vakantiefoto’s- en updates. Alle berichten zijn beveiligd door end-to-end encryptie van WhatsApp.

KLM op WhatsApp

KLM is sinds september 2017 aanwezig op WhatsApp. Via een officieel WhatsApp-businessaccount kan men vragen stellen aan KLM. De luchtvaartmaatschappij stuurt passagiers op verzoek ook de boekingsbevestiging, de check-in notificatie, de instapkaart en andere vluchtinformatie toe via dit kanaal. KLM verstuurt op deze manier nu al dagelijks meer dan tienduizend instapkaarten. Meer dan de helft van alle wekelijkse vijfendertigduizend serviceverzoeken op sociale mediakanalen komt binnen via WhatsApp.

www.klm.com 

Klik hier om je aan te melden voor de Marketing Report Nieuwsbrief

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.