Jumbo zet bekende Nederlanders in om kinderen te leren koken

Jumbo zet bekende Nederlanders in om kinderen te leren koken

18-01-2019 11:40:00 | Door: David de Jong | hits: 949 | Tags:

Jumbo brengt kinderkookboek Helden in de Keuken op de markt. Een kinderkookboek met de favoriete recepten van 25 helden uit de wereld van muziek, vloggers, bloggers en sport. Met Helden in de Keuken, dat onderdeel uitmaakt van een spaaractie met stickers van jeugdhelden, wil Jumbo antwoord geven op de dagelijkse vraag wat eten we en kinderen spelenderwijs leren koken. Met de recepten en tips van de helden kunnen ze zo aan de slag en zetten ze met een beetje hulp van hun ouders een lekkere en gezonde maaltijd op tafel. Onder andere Dylan Haegens, StukTV, Max Verstappen, Ronnie Flex, Monica Geuze  delen hun favoriete recept in kookboek Helden in de Keuken

Het concept voor het kookboek is volledig bedacht door kinderen. Naast recepten, bevat het boek ook ruimte om gespaarde stickers van hun helden in te plakken. Frits van Eerd, CEO van Jumbo: "Het is geweldig dat zoveel helden meewerken aan deze actie. Nog mooier is het dat dit idee van kinderen zelf is gekomen. Het is een van de initatieven die zijn voortgevloeid uit onze Raad van Kinderen. Jongeren hebben de toekomst en het is prachtig hoe zij ons scherp houden met plannen voor de komende tijd. Dat gaat om allerlei maatschappelijke onderwerpen. Kinderen geven ook aan dat ze meer betrokken willen worden bij de keuze voor lekkere gezonde maaltijden. Deze spaaractie speciaal voor kinderen speelt helemaal in op die vraag. We hopen dat we zo veel mogelijk kinderen kunnen inspireren om aan de slag te gaan met de recepten van hun helden en zo te kiezen voor lekker en gezond eten!"

Prijsvragen

De jonge bedenkers van het kookboek mochten samen met YouTuber Dylan Haegens het eerste gerecht klaarmaken. Dylans Pompeuze Pompoencouscous bleek een groot succes makkelijk te bereiden. Ook andere kinderen krijgen de kans om met hun helden te koken. Tussen de stickers zitten ook gouden stickers, waarmee spaarders kans maken op een meet & greet met vier van de helden uit het kookboek. Op woensdag 13 februari gaan Royalistiq, Jill Schirnhofer, Dylan Haegens en Carlijn Achtereekte samen met de winnaars aan de slag met hun favoriete recepten.

Daarnaast is er nog een prachtige prijs te winnen. Jumbo gaat op zoek naar de Jumbo Kids Foodie 2019. Kinderen kunnen meedoen door in een korte video uit te leggen waarom ze een held in de keuken zijn. De tien beste inzendingen winnen een kook- en vlogcursus. Tijdens deze cursus worden de tien kinderen uitgedaagd om een vlog te maken over hun favoriete recept. Jumbo zet deze online en de vlogger met de meeste stemmen wint de titel Jumbo Kids Foodie 2019. De winnaar komt in het Hallo Jumbo Magazine, mag een dag hoofdredacteur zijn van Jumbos social media kanalen en een kijkje achter de schermen nemen bij de opname van een Jumbo-reclame.

www.jumbo.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.