Jumbo sluit zich aan bij Stichting Samen tegen Voedselverspilling

Jumbo sluit zich aan bij Stichting Samen tegen Voedselverspilling

14-03-2019 10:28:00 | Door: David de Jong | hits: 513 | Tags:

Jumbo heeft zich aangesloten bij de Stichting Samen tegen Voedselverspilling. Deze stichting heeft tot doel in 2030 de helft minder voedselverspilling te realiseren. Deze stichting brengt overheidsinstellingen, maatschappelijke organisaties, wetenschappers en Nederlandse bedrijven samen in de strijd tegen voedselverspilling.

Jumbo wil met de aansluiting en krachtenbundeling werken aan vermindering van verspilling van voedsel binnen de eigen bedrijfsactiviteiten, in de keten en bij consumenten thuis.

Ook heeft Jumbo het initiatief Too Good To Go uitgebreid van 14 naar 50 winkels. Too Good To Go is een app tegen voedselverspilling. Via de app kunnen klanten voor een klein bedrag eten bestellen, zodat dit niet wordt verspild, maar in zogenaamde ‘Magic Boxen’ terechtkomt. Met deze initiatieven wil Jumbo de supermarkt zijn waar zo min mogelijk eetbaar voedsel wordt weggegooid.

Colette Closterman-van Eerd, CCO van Jumbo: "We zijn dagelijks bezig met het vraagstuk hoe verspillingsvrij zijn wij? en nemen al tal van maatregelen om te voorkomen dat producten weggegooid moeten worden. Bijvoorbeeld met een slim bestelsysteem voor onze winkels om derving tegen te gaan, de donatie van verse producten die niet meer verkocht kunnen worden aan meer dan 300 lokale voedselbanken én bewaar- en kooktips voor onze klanten om restjes niet te hoeven weggooien. Maar we zien ook dat er complexere vraagstukken zijn. We geloven dat we door samenwerking het verschil kunnen maken en onze ambitie kunnen verwezenlijken. Daarom sluiten we ons aan bij Samen tegen Voedselverspilling. Onze pilot met Too Good To Go is al een mooi voorbeeld waarin we de samenwerking opzoeken met een partner binnen de coalitie. We zijn er dan ook trots op dat we deze pilot verder gaan uitbreiden."

Klanten kunnen straks bij 50 Jumbo winkels verspreid over heel Nederland een verrassingsbox bestellen. De inhoud van deze verrassingsboxen verschilt per dag en is afhankelijk van het aanbod in de winkel. In de eerste fase van de pilot zijn alle zogeheten Magic Boxen verkocht bij de deelnemende winkels. De boxen vlogen als warme broodjes over de toonbank: de circa 1000 boxen per week waren in korte tijd uitverkocht.

www.jumbo.com

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.