Join ontwikkelt algoritme voor prijsbepaling influencers

Join ontwikkelt algoritme voor prijsbepaling influencers

17-09-2018 11:48:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 2918 | Tags:

Twee op de drie berichten die influencers plaatsen in opdracht van merken, heeft een prijskaartje waar niets van klopt. Dat blijkt uit een analyse van het influencermarketingplatform Join. Merken en influencers weten volgens Join vaak niet wat het plaatsen van een bericht waard is. Daarom lanceert het platform een algoritme dat de prijs van een influencerpost bepaalt. Dit zou de markt transparanter moeten maken.

Paolo Martorino, co-founder en CEO van Join: "Als onafhankelijk platform koppelen we al langer bedrijven aan influencers. We zijn de eerste in Europa die daar Artificial Intelligence (AI) voor gebruikt. Daardoor kiezen merken niet meer voor grote, maar juist voor relevante influencers. Nu lanceren we een algoritme dat laat zien wat een post echt waard is. Dit algoritme houdt rekening met het bereik, engagement, de markt en de beschikbare data van influencers. Zo slaan we de gebakken lucht uit de influencermarkt."

Dat influencermarketing een groeimarkt is, behoeft geen uitleg. Zo wil 67 procent van de marketeers dit jaar meer budget beschikbaar stellen voor influencermarketing. Toch kent deze vorm van marketinguitdagingen. Terwijl Google laat zien hoeveel duizend clicks kosten, is het vaak onduidelijk hoeveel een bericht van iemand met 100.000 Instagram-volgers hoort te kosten.

Martorino: "Join is opgericht om de markt te professionaliseren, transparant te maken en betere samenwerkingen mogelijk te maken. Daarom hebben we eerst het selectieproces van influencers geautomatiseerd. Dat doen we nu ook met het bepalen van de prijs van bijvoorbeeld een tweet, Youtubevideo of Instagramstory. Het algoritme voor de prijsbepaling is gebaseerd op honderden campagnes die via ons platform liepen. De techniek is zelflerend: bij elke aankoop wordt het algoritme dus nog slimmer. De markt wordt zo eindelijk transparant."

Influencer verdient beter imago

De Join-oprichter stelt daarbij dat er te weinig aandacht is voor het ambacht van influencers.

Martorino: "Ze creëren en distribueren authentieke en relevante content op een erg efficiënte manier. Beschouw een goede influencer dan ook als een eenmansreclamebureau, in plaats van een hobbyist."

Join is inmiddels actief in de Benelux, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Het influencerplatform verbindt merken met 15.000 verschillende influencers, die samen een half miljard mensen bereiken.

Over Join Marketing

Join Marketing is in 2017 opgericht door Paolo Martorino en Edwin Knip. Join is een influencermarketingplatform dat merken en influencers verbindt door middel van Artificial Intelligence. Join wil daarmee authentieke en relevante samenwerkingen mogelijk maken.

Benieuwd naar hoe influencermarketing ook voor uw bedrijf interessant is op de lange termijn? Download hier de whitepaper en ontdek de voordelen van langetermijninfluencermarketing.

www.join.marketing

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.