Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective

Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective

15-05-2019 11:56:00 | Door: David de Jong | hits: 442 | Tags:

Jaguar Nederland en Online Cookie Collective hebben tijdens de Jaguar The Pace experience een trial gedaan met experience design marketing. Op die manier wil Jaguard haar doelgroep beter betrekken. Deze experience werd gezamenlijk ontwikkeld met Bas van Teylingen van Online Cookie Collective en experience designer Nils Roemen.

Aldo van Troost, PR & Partnership manager Jaguar en Land Rover Nederland: “Hoewel we met de Jaguar I-PACE een bewezen topproduct in de markt hebben gezet, World Car of the Year 2019 en European Car of the Year 2019, hebben we ervoor gekozen om met de ‘The Pace’ experience nog een extra dimensie toe te voegen. Experience design marketing past perfect bij ons streven, Creating experiences customers love for life."

Bas van Teylingen, CCO Online Cookie Collective: "Influencer marketing is over het algemeen vrij plat. De meeste influencers kunnen elke avond naar een feestje of event en lopen over van de goodie bags. Wij wilden ze echt een ervaring geven die verder gaat dan een vet event. Een ervaring waar ze nog jarenlang aan zullen terugdenken."

Nils Roemen, experience designer "Een maand lang ontving een geselecteerde groep Nederlandse Influencers échte brieven van een voor hen totaal onbekend persoon. Op zich is dat de orde van de dag, maar dit keer was het anders. Vooraf waren ze immers door niemand minder dan Armin van Buuren via Instagram al op de hoogte gebracht van het feit dat ook hij deze bijzondere brieven ontving. En dat zijn gevoel hem zei dat het dit keer wel eens iets bijzonders kon zijn. De nieuwsgierige en avontuurlijke influencers reageerden meteen op het bericht. In een paar weken tijd ontvingen zij brieven van een persoon die zich voorstelde als Djembé. Veel wist men niet over hem, behalve dat hij mensen een bijzondere en verrijkende ervaring wilde aanbieden."

De ontvangers van de brieven werden aan de hand van verhalen en vragen uitgenodigd om stil te staan bij zaken waar het in hun leven nu werkelijk op draait. Een ervaring die op 9 april 2019 uitmondde in een besloten feest voor het selecte gezelschap, waarbij het publiek een optreden door Armin van Buuren kreeg.

Het totale bereik van de aanwezige influencers was ruim 3.538.000 en er werden die avond veel posts en stories op Instagram gedeeld.

www.occ.social
www.jaguar.nl

 

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.