Marketing Report
[Interview] Van Bavaria naar Swinkels Family Brewers

[Interview] Van Bavaria naar Swinkels Family Brewers

Bavaria gaat verder als Swinkels Family Brewers. Wij zijn benieuwd: waarom deze verandering en wat verandert er nog meer? We vragen het Jan-Renier Swinkels, COO van Swinkels Family Brewers.

Hallo Jan-Renier, waarom volstaat de naam Bavaria niet meer?

Na jaren van groei hebben we inmiddels zes brouwerijen, twee mouterijen en tientallen merken. Om de merken en     bedrijfsonderdelen lokaal en internationaal beter te kunnen vertegenwoordigen is gekozen binnen de groep van ondernemingen de overkoepelende naam Swinkels Family Brewers te geven en deze ook actief uit te dragen. De nieuwe identiteit is de volgende stap in de strategie van ons bedrijf om de breedte van het merkenportfolio te benadrukken en de lokale en internationale positie verder te verstevigen. Daarnaast geeft het ons de kans om het familiale aspect beter te benadrukken. We kunnen ons eigen verhaal beter vertellen onder deze vlag.

Wat verandert er naast de naam?

Ons portfolio wordt vanaf nu vertegenwoordigd door Swinkels Family Brewers. Hierdoor wordt het voor horecaondernemers en andere partijen in binnen- en buitenland duidelijker dat naast het merk Bavaria meerdere merken tot ons portfolio behoren. Zo kunnen we onze diversiteit in aanbod nog beter benadrukken. Onze medewerkers werken vanaf nu allemaal voor Swinkels Family Brewers. De naamswijziging gaat gepaard met de introductie van een nieuwe identiteit. Deze zal voor alle uitingen op bedrijfsniveau worden gebruikt, denk aan een vernieuwde website, e-mailadressen, maar ook aan het interieur van het hoofdkantoor in Lieshout. 

Welke merken vallen onder Swinkels Family Brewers?

In totaal zijn dat er 26. Je kunt deze vinden op onze website. Onze belangrijkste merken zijn: Bavaria, 8.6, Swinckels’, La Trappe, Palm, Cornet, Rodenbach en Habesha.

Waar staat Swinkels Family Brewers over een jaar? 

Over een jaar zijn we een heel mooi feest aan het vieren. In het jaar 2019 vieren we namelijk dat onze brouwerij Bavaria al 300 jaar bestaat. Een ontzettend mooie mijlpaal voor ons, waar we uitgebreid bij stil zullen staan. We zetten hierbij ons Bavaria merk centraal. We zullen met onze speciaalbieren meer grenzen over gaan in de markten waar we al voet aan de grond hebben gezet met onze pilsbieren.

Wanneer we denken aan de groei van Swinkels Family Brewers, dan zullen we verder doorpakken op autonome groei, new business en mooie samenwerkingen of overnames met en van andere brouwerijen die binnen onze brouwerijfamilie passen.

Wat verwacht je dat de naamsverandering zal doen met het merk Bavaria?

Bavaria was en is een van onze grootste merken. De naamswijziging heeft geen implicaties voor de identiteit van het merk Bavaria. Sterker nog, we blijven de komende jaren volop investeren in ons Bavaria pilsener. Ons Bavaria pilsener blijft het bier waar we groot mee zijn geworden, het bier uit Brabant, daar waar onze roots liggen. We verwachten dat de wijziging het merk goed zal doen, aangezien we beter kunnen vertellen waar het bier vandaan komt, namelijk van een onafhankelijke familiebrouwer uit Lieshout met al bijna 300 jaar brouwervaring.

Hoe wordt Swinkels Family Brewers geladen?  

De nieuwe identiteit zal voor alle uitingen op bedrijfsniveau worden gebruikt. We hebben een volledig nieuwe huisstijl geïntroduceerd waarop alle uitingen op bedrijfsniveau worden aangepast, zoals onze company website. Daarnaast zullen medewerkers die in contact staan met bijvoorbeeld horecaondernemers, retailers en leveranciers namens Swinkels Family Brewers naar buiten treden om zo makkelijker ons brede merkportfolio vertegenwoordigen. Denk dan aan visitekaartjes, powerpointpresentaties en andere zakelijke uitingen.

Wat is het laatste nieuws?

Via onze vernieuwde website kun je ons laatste nieuws vinden.

www.swinkelsfamilybrewers.com

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief