Marketing Report
[Interview] Sjuul Paradijs over de lancering van City Amsterdam

[Interview] Sjuul Paradijs over de lancering van City Amsterdam

Met de invoering van de Ja/Ja-sticker beslist Amsterdam over de brievenbus van haar bewoners. Uiteraard is de maatregel door verschillende partijen niet met open armen ontvangen, met name de retailer is de dupe. Sjuul Paradijs van Trusted Media omzeilt de sticker door het uitgeven van huis-aan-huismedia, mét… folders.

Hallo Sjuul. Je bent nu enige tijd bezig met je eigen bedrijf Trusted Media. Hoe gaat het?

Uitstekend. Vanuit onze filosofie Ga Uitgeven zie je dat iedereen inderdaad in sneltreinvaart zelf uitgever is geworden, omdat schaarsheid van media is verdwenen. Van politieke partij, beursfonds, retailers, overheidsinstellingen, zoals het CBS, en gemeenten met online en print. Wij helpen opdrachtgevers voor en achter de schermen en ook bij issues waarvoor ze nadrukkelijk om media-strategisch advies vragen.

En we helpen ze bovendien met  de creatie van content via onze uitgeverij Trusted Media Publishers. Met onze creatieve redactieteams produceren we voor opdrachtgevers magazines, kranten en digitale newsrooms. Maar we maken ook andere content, zoals persberichten en interviews, in woord en beeld. En we produceren - populaire en met hoge oplagen - de magazines DenD (Ditjes en Datjes) en Oranje Boven, inclusief het succesvolle online platform dend.nl.

Op 14 juni is het Nationale Brievenbusreclame Congres, waar jij zal spreken. Waar ga je het over hebben?

Staat nog niet helemaal vast. In ieder geval kort en bondig over een voor ons nieuwe wereld waarin we ons begin 2017 al zijn gaan verdiepen op verzoek van een van onze opdrachtgevers. Daarna nog een aantal gespreken gevoerd zonder concreet resultaat totdat uitgever H.A.H. Retail BV, een onderdeel van Koninklijke Drukkerij Em. De Jong, medio februari van dit jaar op ons pad kwam en de vraag stelde of wij in staat zijn om lokale content te leveren.

Je gaat met Trusted Media Publishers een Amsterdamse huis-aan-huis-uitgave maken. Vertel alles!

City Amsterdam komt 18 juni uit in vier edities Oost, Zuid, West en Oost en volgt daarbij de stadsdelen. De magazine-achtige krant wordt huis-aan-huis door Axender verspreid in 318.000 brievenbussen. City kent geen zakenstukjes en is daarmee het meest onafhankelijke h-a-h blad van Nederland. City is duurzaam, wordt gedrukt op gerecycled papier in heatset op A3-formaat. City zal wekelijks redactioneel aandacht besteden aan de noodzaak van papierinzameling en recycling van papier. City is geen folder maar het antwoord op het folderverbod. City is het eerste grote hyper lokale journalistieke initiatief in print sinds jaren.

Wat zijn de mogelijkheden voor adverteerders/commerciële partijen?

Trusted Media Publishers produceert de inhoud van City en Citynieuws.nl. Uitgever H.A.H. Retail doet de commercie.

Hoe zie jij de toekomst van de folder?

De papieren folder is kennelijk nog een zeer krachtig instrument om consumenten te prikkelen. Het is raar als op basis van politieke willekeur ondernemers verboden wordt om hun klanten te bereiken. Dat geldt niet alleen voor het grootwinkelbedrijf maar ook voor de Turkse kleermaker of de bakker op de hoek. Terwijl de argumenten in Amsterdam niet kloppen. Want als het gaat om het inzamelen van oud papier blijft Amsterdam ver achter bij het landelijk gemiddelde van 85 procent. Ruwweg 40 procent van de Amsterdammers scheidt het papier van de rest van het afval. Een nogal slechte score voor een duurzame stad.  

Wat is het laatste nieuws?

Dat we Amsterdam en de Amsterdammers oproepen in een speciale redactionele bijlage Amsterdam Doe Mee, die bij de eerste City wordt gevoegd, om voortaan het oud papier naar de papierbak te brengen. Want het papier van de krant en de folder van vandaag is de grondstof voor de krant en de folder van morgen.

www.trustedmedia.nl
www.brievenbusreclame.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief