Marketing Report
[Interview] Marieke van Balen: Cora en Flora van Mora zijn succesvolle advertising properties interview

[Interview] Marieke van Balen: Cora en Flora van Mora zijn succesvolle advertising properties

In aanloop naar de bekendmaking van de Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Marieke van Balen, directeur marketing en innovatie bij Van Geloven.

Wat voor jaar was 2021 voor jouw merken?

In de tweede helft van 2021 hebben we weer voldoende kunnen investeren. De retailmerken Mora en Van Dobben hebben het erg goed gedaan; de innovaties zijn ook heel succesvol. In foodservice is het lastiger vanwege de corona-impact in dit kanaal.

Wat valt er op gebied van digitalisering voor marketeers te doen in 2022?

We zijn onder meer bezig met CRM naar volgende niveau te trekken. Daarnaast zijn we bezig met een nieuwe social media strategy voor Mora.

Blijft duurzaamheid voor merken ook in 2022 de trend?

Ik vind duurzaamheid heel erg belangrijk en we hebben grote stappen gezet op het gebied van MVO. Zo heeft mijn innovatieteam een hele ambitieuze product- & verpakkingsverbeteringsagenda te realiseren de komende tijd. En binnenkort gaan we de communicatiestrategie en look & feel bepalen en het contentplan uitrollen.

Ben je tevreden met hoe mediabereiksonderzoek zich ontwikkelt?

Ik heb nog geen bron voor bereiksmeting van alle mediatypen en hun respectievelijke bijdrage aan bekenheid… Dát zou erg handig zijn!

Wordt branding in 2022 belangrijker dan ooit?

Volgens mij is branding altijd heel erg belangrijk dat wil zeggen herkenbare en consistente communicatie om in een steeds groeiend gevecht om aandacht makkelijke breinconnecties te faciliteren. In dat opzicht hebben we met Cora en Flora van Mora hele succesvolle advertising properties.

Wat ga je aan de bureaus waarmee je werkt in 2022 vragen wat je nog niet eerder hebt gedaan?

We vragen van ons ATL- en BTL-bureau nog intensiever samen te werken; agencies vanuit ATL en BTL verschuiven naar meer full service; is ook wel handig voor de klant in plaats van het orkestreren van steeds meer specialistische bureaus. Wij gunnen iedereen hun professionele bijdrage zolang de consument maar één naadloos geheel ziet.

Wat zou elke marketeer in Nederland in 2022 moeten leren?

Voor mij is er – ondanks alle veranderingen, trends en hypes – in de basis niets veranderd: het nieuwsgierig zijn naar wat jouw doelgroep bezighoudt en het structureren van welke inzichten je hebt en hoe je hun gedrag wilt beïnvloeden.

Wat is het laatste nieuws?

Dat we een aantal hele mooie vacatures in het team hebben; perfecte combinatie van werken voor een professionele marktleider met sterke merken in een werkomgeving met veel vrijheid.

www.vangeloven.com

Lees ook:

[Interview] Hendrikje Crebolder (Rijksmuseum): Eerste stappen metaverse worden ongelooflijk interessant

[Interview] Roelijne Peters (Meetic Group): Bereik sociale media lastig te meten

[Interview] Eelke Verwijs (Pernod Ricard): E-commerce en flitsbezorging blijven

[Interview] Giscard Monod de Friudeville (flatexDEGIRO) over 2022: data, data en data

[Interview] Joey Simmerman (Somfy): Marketeers moeten niet meer lineair denken

[Interview] Arno de Jong (Nederlandse Loterij): Hype influenermarketing is voorbij

 
Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

Marketing100 wordt gesponsord door

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief