Marketing Report
[Interview] Bernadette Kooijman over de missie en nieuwe producten van No Fairytales

[Interview] Bernadette Kooijman over de missie en nieuwe producten van No Fairytales

Bernadette Kooijman is oprichter van No Fairytales, het bedrijf dat in 2016 een wereldwijde primeur had met de introductie van groentetortilla’s. We spreken haar over haar visie op foodtrends voor 2022 en de plannen van No Fairytales. In maart brengt het bedrijf namelijk een nieuw product op de markt.

Hallo Bernadette, wat is No Fairytales?

No Fairytales is een klein team dat samen heel hard werkt aan de missie om foodproducten aan consumenten aan te bieden, die allemaal een stapje gezonder zijn. Natuurlijk is lekker nummer één.  Maar hoe gemakkelijk is het als jouw favoriete eten, zonder aan smaak in te boeten, een stapje gezonder wordt. That thing you like, a bit better.

Hoe is het jaar 2021 voor No Fairytales verlopen?

Jaar 2021 was net zoals voor iedereen een heftig jaar waarin corona doorzette en een enorme impact bleef hebben (en nog steeds heeft) in ieders leven. Dat bracht veel onzekerheid en vroeg veel flexibiliteit en aanpassing van iedereen op de hele wereld. Ook van ons. Als je met je roze bril kijkt naar de positieve ontwikkelingen die uit corona zijn voortgekomen, dan is het wel de essentie van gezond eten, alsook de aandacht voor onze planeet. Dat betekent dat wij door deze omstandigheden enorm gesterkt worden in onze missie: eten een stapje gezonder maken voor jou!

Wat verwacht je voor dit jaar wat betreft jullie positie in het winkelschap?

Onze droom is de consument in nog meer winkelschappen verrassen met producten die een stap gezonder zijn. We zijn daarom heel benieuwd hoe onze primeur in maart door de consument wordt ontvangen.

Hoe blijf je de concurrentie voor nu steeds meer bedrijven komen met gezondere alternatieven voor allerlei etenswaren?

Het is een groot compliment dat veel concurrenten ons kopiëren. Waar we met name blij mee zijn, is dat veel producten voor de klant een stapje gezonder worden. Om deze grote bedrijven voor te blijven, zullen wij moeten blijven innoveren. En zullen we scherp moeten zijn om de klant te blijven verrassen met nog meer producten. Dit proberen we op ludieke manieren de consument te vertellen. Daarnaast willen we in alles wat we maken en doen laten zien waar No Fairytales voor staat: Real Food. Real Stories. No Fairytales.

In maart brengen jullie een nieuw product op de markt, kun je daar al meer over vertellen?

In maart komen we met een nieuwe primeur. Speciaal voor jou, voor de klant, hebben we met veel passie dit nieuwe product ontwikkeld. Wederom een product dat je nog niet vindt in de Nederlandse supermarkt. We komen met een gezonder alternatief voor de diepvriespizza! Een alternatief met minimaal 45 procent groenten en Nutriscore A. We hopen hiermee ook het diepvriesschap opnieuw in de picture te kunnen zetten. Want hier ligt ook een enorme kans. Want, schrik niet, de gemiddelde Nutriscore in het diepvriesschap is C! En dat is natuurlijk ontzettend jammer. Want met name tijdens het invriezen van producten kun je de vitamines, mineralen en voedingsstoffen juist zo goed bewaren.

Mensen gaan steeds bewuster om met voeding, zet deze trend zich door de komende periode?

Bewuster omgaan met voeding is een trend die zeker doorzet. En waar wij als No Fairytales-team ook onze passie uit halen om te blijven innoveren.

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws is dat – nu de regelgeving in Nederland dit jaar gevoerd gaat worden – wij binnenkort met een Nutriscore A op de verpakking komen, én dat we in april weer een nieuwe smaak groentetortilla introduceren! Voor deze variant hebben we geredde groenten kunnen gebruiken. Zo proberen we samen ook een stapje minder te verspillen.

Heb jij na het lezen van dit stuk ideeën, tips of suggesties. Let us know. Want we doen het voor jou!

www.nofairytales.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.