Marketing Report
[Interview] Aldo Breed over Kiesjefolders nieuws

[Interview] Aldo Breed over Kiesjefolders

Met jarenlange ervaring in de retail bij onder andere Albert Heijn en Action, kent Aldo Breed het belang van de folder. Met het oog op verduurzaming en nieuwe regelgeving, ontwikkelde Breed Kiesjefolders. Op www.kiesjefolders.nl kiest de consument gericht welke folders hij wil ontvangen. Een win-win voor alle betrokken partijen: retailers kunnen zo gericht adverteren, consumenten ontvangen alleen de folders waarin ze daadwerkelijk geïnteresseerd zijn en het milieu blijft maximaal gespaard. 

Door de invoering van de ja-sticker in Amsterdam en de wil van een dertigtal andere gemeenten om deze na het geplande hoger beroep eind dit jaar ook door te voeren, opent zich een markt die voor Kiesjefolders zeer interessant is. Op dit moment voorziet Kiesjefolders 35.000 huishoudens van deze vorm van direct mail, waarvan 13.000 in Amsterdam en de rest voornamelijk in gebieden buiten de bebouwde kom die normaliter geen huis-aan-huisreclame ontvangen door hun ligging. 

Breed: "Kiesjefolders voorziet in een nieuw mediakanaal waarmee adverteerders heel gericht consumenten kunnen bereiken, maar dan op papier. De foldermarkt is een grote: maar liefst 650 miljoen euro wordt per jaar besteed aan het maken en verspreiden van folders." 

Kiesjefolders is geïnspireerd op een soortgelijke Deense organisatie en de direct mailings van enkele Vlaamse supermarktketens. Uniek is de combinatie van datadriven en persoonlijk adverteren. Ieder van de 35.000 huishoudens die Kiesjefolders bedient, ontvangt een folder met gepersonaliseerd voorblad - specifiek afgestemd op de behoeften van dat huishouden. 

Luister en kijk hieronder naar het complete interview met Aldo Breed. 


www.kiesjefolders.nl
www.quadia.com

 

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV


www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief