Marketing Report
Indie ontwerpt huisstijl bvA

Indie ontwerpt huisstijl bvA

Tijdens de honderdste ledenvergadering op 15 mei 2019 heeft de bvA een andere positionering gepresenteerd. De organisatie voor adverteerders zet zichzelf voortaan neer onder de noemer netwerk van merkleiders. De positionering is uitgewerkt in een manifest, een nieuwe huisstijl en vernieuwde website.

Het bvA-manifest en de huisstijl zijn de creatie van Indie. Het websiteontwerp komt van Dept en de technische realisatie van CCI-groep.

BvA is in 1919 opgericht uit onvrede over gebrek aan transparantie bij dagbladreclame. Honderd jaar later is het medialandschap ingrijpend veranderd, maar de behoefte aan transparantie en een eerlijk en gezond speelveld is juist nu uiterst urgent. BvA zet zich dan ook voortdurend in om dat voor haar leden te bereiken.

Frenkel Denie, voorzitter van de bvA: “Deze nieuwe positionering onderstreept op een overtuigende manier waar we als adverteerders voor staan. Als ambitieuze aanjagers van merken en markten zetten we ons in voor kwaliteit en effectiviteit van het Nederlandse communicatielandschap. Dat doen we met en namens onze leden, maar we trekken ook gezamenlijk op met andere partijen in de industrie."

BvA organiseerde onlangs samen met McKinsey een CMO event over Data Driven Commerce. In samenwerking met IAB Nederland en DLA Piper werd de werkgroep Privacy opgezet om in Den Haag te pleiten voor duidelijkheid en uitvoerbaarheid van de privacywetgeving. Ook komt bvA in actie voor freedom of commercial speech op de publieke omroep en tegen de mogelijke afschaffing van de STER. Een tweedaagse sessie over Agile Working is in voorbereiding.

www.bva.nl
www.indie-amsterdam.com
www.deptagency.com
www.ccigroep.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief