Marketing Report
Iglo lanceert campagne voor schone zee

Iglo lanceert campagne voor schone zee

Kapitein Iglo bestaat 60 jaar. Het personage verscheen in 1959 voor het eerst in reclames van diepvriesmerk Iglo. Rondom het jubileum begint Iglo een campagne om bij te dragen aan schonere zeeën.

Iglo werkt samen met stichting By the Ocean we Unite als kennispartner in de campagne #HelpMeeAanEenSchonereZee, die eind juni 2019 werd gelanceerd tijdens een zeiltocht op het Amsterdamse IJ. Doel is bij te dragen aan minder plastic afval in de zee.

In samenwerking met illustratrice Josselin Bijl is een opvouwbare Jutterstas ontwikkeld van biologisch katoen, die mensen vanaf medio juli ontvangen bij aankoop van drie actieverpakkingen Iglo Vissticks. Op de verpakkingen staan bovendien verschillende tips die mensen eenvoudig zelf kunnen toepassen om minder plastic te gebruiken en zo mee te helpen aan een schonere zee.

Niels Bontje, General Manager van Iglo Nederland: "Er is geen initiatief dat te klein is om bij te dragen aan dit belangrijke doel; een schonere en gezondere zee. Als iedereen zijn plasticgedrag in meer of mindere mate aanpast, kan dat enorme impact hebben. Bij onze vissticks hebben wij bijvoorbeeld de plastic sluitstrip van onze verpakking verwijderd. Ons doel is dat onze verpakkingen eind 2022 volledig recyclebaar zijn. Voor duurzame visserij werken we al sinds de oprichting in 1997 nauw samen met MSC en streven we ernaar dat alle vis in Nederland duurzaam gevangen wordt."

By the Ocean we Unite werd in 2016 opgericht door zeezeiler Thomas van Thiel. De stichting draagt bij aan het voorkomen van meer plasticvervuiling in onze oceanen. Zij doen onderzoek naar microplastics, onder meer tijdens zeilexpedities.

www.iglo.nl
www.bytheoceanweunite.org

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief