Marketing Report
IAB Nederland en BVA gaan intensiever samenwerken

IAB Nederland en BVA gaan intensiever samenwerken

Na uitgebreide verkenningen maken brancheverenigingen IAB Nederland en BVA bekend dat zij intensiever gaan samenwerken. Naast het bundelen van hun kennis en expertise zullen de verenigingen speciale taskforces oprichten en gaan beide bureaus vanuit dezelfde locatie werken.

Als coalitie willen beide verenigingen hun leden meer inzichten, antwoorden en oplossingen bieden om de digitale transformatie beter het hoofd te bieden. In dit proces zal de focus liggen op transparantie, internationalisering, organisatie, mensen en lobby.

Frenkel Denie, voorzitter bij BVA: "Deze krachtenbundeling biedt voordelen voor vraagstukken van onze leden, zoals het steeds complexer wordende digitaliserende landschap. Nadat wij eerst samen met IAB Nederland en DLA Piper de werkgroep Privacy hebben opgericht, zullen we dit nu verder gaan uitbreiden met speciale werkgroepen die zich gaan focussen op transparantie en meetbaarheid."

Nathalie Peters, voorzitter bij IAB Nederland: "Het IAB pleit al langer voor ontzuiling en samenwerking in onze industrie. Ik ben trots dat we onze samenwerking met BVA gaan intensiveren. Samen gaan we grote inhoudelijke stappen zetten die een belangrijke bijdrage leveren aan de slagkracht en kwaliteit richting onze leden. Een eerste benefit is die op het gebied van lobby op het digitale vlak. We spreken namens een groot deel van de sector en kunnen daardoor onze invloed effectiever aanwenden. Wat het effect hiervan kan zijn hebben we al gemerkt met onze gezamenlijke Werkgroep Privacy. Ook in Den Haag vinden ze het goed om te zien dat verenigingen zoals de onze zich verbinden en zich samen inzetten om het proces te verbeteren."

www.iab.nl
www.bva.nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief