Marketing Report
Huawei en Quest kiezen voor Het PR Bureau

Huawei en Quest kiezen voor Het PR Bureau

Huawei slaat de handen ineen met Het PR Bureau. Dat is de uitkomst van de pr-pitch die het technologiebedrijf onlangs organiseerde. Het PR Bureau verzorgt in Nederland de marketing- en corporate pr-activiteiten van de consumentendivisie van de multinational. 

Huawei en Het PR Bureau vonden elkaar in hun kijk op de manier waarop Huawei wil communiceren met consumenten: met sprekende verhalen rondom features en het merk win je het hart van de consument. De komende tijd zullen de twee bedrijven gezamenlijk pr-campagnes ontwikkelen om het merk Huawei verder te profileren in Nederland.

Voor activaties haakt Het PR Bureau bureau L'eau aan dat veel kennis en creativiteit biedt op het gebied van gedragspsychologie.

Rick Janse Kok, pr & communicatiemanager bij Huawei Nederland: "Huawei is in hoog tempo aan het groeien en onze ambities zijn immens. Onze smartphones vallen overal in de prijzen, omdat ze ontwikkeld zijn rondom de wensen van onze gebruikers. Zo willen we ook de pr en communicatie inrichten: rondom onze klanten. Ik ben ontzettend blij dat we een partner hebben gevonden die onze ambities aanvoelt en de creatieve plannen kan ontwikkelen om ons daarin te supporten."

Camiel Overgaauw, accountverantwoordelijke bij Het PR Bureau: "Huawei is the next big thing in mobiele telefonie. Ongelofelijk gaaf dat wij voor dit bedrijf aan de slag mogen. Er zijn zoveel verhalen te vertellen en verbindingen te maken. Denk alleen al aan de opkomst van Artificial Intelligence (AI) in ons dagelijks leven. Huawei zet hierin de toon. Het merk zit ook duidelijk in de lift. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de recente introducties: de Huawei P20 Pro werd onlangs nog verkozen tot smartphone van het jaar."

Quest

Los van de samenwerking met Huawei, gaat Het PR Bureau ook een samenwerking aan met Quest. Het PR Bureau gaat helpen om het braintainment-merk Quest verder uit te breiden. De partijen zien vooral kansen op het gebied van merksamenwerkingen, branded content en events.  

Camiel Overgaauw, partner bij Het PR Bureau: "Ondanks het enorme bereik en de impact van Quest hebben veel merken nog geen goed beeld van de samenwerkingsmogelijkheden. Zowel richting andere nieuwsredacties als richting adverteerders zien we kansen. We zijn trots dat we aan de slag mogen voor Quest."

Quest, onderdeel van Hearst, heeft naast het gelijknamige maandblad de uitgaven Quest Junior, Quest Historie en Quest Psychologie. In totaal is Quest goed voor maar liefst 42 verschillende uitgaven in 2018. Met een gemiddeld bereik van bijna een miljoen lezers is Quest het grootste Nederlandse betaalde maandblad na LINDA.

Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest: "We maken onderscheidende content, vaak met veel nieuwswaarde. Dat willen we verder uitdragen. Daarnaast maken we special editions rond specifieke thema's en branded content uitgaven in opdracht, onlangs nog voor het Rijksmuseum. Kansen genoeg."

www.huawei.com
www.quest.nl
www.hearst.nl
www.hetprbureau.nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 
 
 
 

 

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief