Marketing Report
Hornbach lanceert anti-stresscampagne Zweet het eruit!

Hornbach lanceert anti-stresscampagne Zweet het eruit!

Stress. Die hoopt zich op in je lijf en moet er een keer uit. De campagne van Hornbach laat zien hoe dit proces er binnen in je lichaam uitziet. Een schreeuwende baas, een lawaaiige puber, de druk om altijd online te zijn... Deze stressfactoren worden opgeruimd door mannetjes in het lichaam. Zodra jij je uitleeft op je eigen bouwproject, knallen zij de stress door je zweetklieren naar buiten. Klussen is de beste remedie tegen stress, stelt Hornbach, dus: Zweet het eruit!

Maarten Post, marketingmanager bij Hornbach Nederland: "Iedereen heeft weleens last van stress. Op het werk, privé, maar ook door al het mediageweld dat op je afkomt via smartphone en tv. Als je op de bank blijft zitten, raak je die stress niet kwijt. Ga je klussen, dan span je je fysiek in. Je hartslag gaat omhoog, je bent gefocust en kunt je uitleven op je eigen project. Zo worden die stresshormonen afgevoerd en maak je endorfine aan. Je boort, zaagt of tegelt de zorgen weg. Tegelijkertijd ontstaat een ongekend geluksgevoel. Dat gevoel ervaar je niet alleen wanneer de klus geklaard is, het geeft je jarenlang voldoening. Bijvoorbeeld wanneer je 's ochtends je fiets uit je zelfgebouwde schuur haalt."

Ode aan de doorzetters

De campagne is typisch Hornbach. Een ode aan iedereen die van de bank af komt en de handen uit de mouwen steekt.

Post: "Als Hornbach hebben we veel bewondering voor mensen die ondanks hun drukke leven zelf hun terras aanleggen of keuken verbouwen. Begin je eenmaal aan een klus, dan merk je dat het lekker is om je in het zweet te werken. Het werkt zelfs therapeutisch."

De campagne wordt crossmediaal ingezet via radio, out of home, online video en display, social media, print en tv. 

Credits:

Agentschap: HEIMAT, Berlijn | Productie: Czar, Berlijn | Regie: Andreas Nilsson | Directeur van de fotografie: Lasse Frank | Kunstafdeling: Peter Grant

www.hornbach.nl 
www.heimat-berlin.com 
www.czar.de

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief