Marketing Report
Henkel en PostNL investeerders digitale was- en stomerijdienst dobbi

Henkel en PostNL investeerders digitale was- en stomerijdienst dobbi

Nooit meer kleren wassen, strijken en vouwen. Nooit meer kleren zelf naar de stomerij brengen. Vanaf nu is dit mogelijk dankzij dobbi, waarbij alles draait om service en optimaal gemak. PostNL en multinational Henkel investeren in deze nieuwe digitale was- en stomerijdienst die start in Amsterdam.

Ruben van Pelt en Maurits Tiethoff, oprichters van dobbi: "Je kleding perfect schoon en binnen 48 uur retour. Dat is de belofte die wij aan onze klanten doen. Met een paar swipes op je smartphone geef je aan wanneer de kleding kan worden opgehaald en bezorgd. We maken daarvoor gebruik van tijdvakken van twee uur vanaf 08.00 uur 's morgens tot 20.00 uur 's avonds. We werken uitsluitend met de allerbeste stomerijen van Nederland, waardoor we de beste kwaliteit stomen, wassen, vouwen en strijken kunnen garanderen. We bezorgen de kleding op termijn op ieder gewenst adres in Nederland en dat allemaal binnen 48 uur."

Maurits Tiethoff startte vijf jaar geleden met Bubble&Stitch. In het streven naar ultiem gemak ontwikkelde hij een innovatief lockersysteem en begin 2017 volgde een service-aan-huis, in samenwerking met PostNL. 

Tiethoff: "Het begon met een 24/7 stomerij in Amsterdam, maar al snel hadden we een groot aantal servicepunten op de Zuidas."

Bubble&Stitch werd later uitgeroepen tot Beste Stomerij van Nederland en eindigde op een zevende plaats bij de mondiale verkiezing.

Onder leiding van Ruben van Pelt werd stomerij Topcleaning in Harderwijk uitgeroepen tot Beste Stomerij van Europa en tweede stomerij ter wereld. De plannen voor dobbi werden gesmeed tijdens de grootste stomerijbeurs in Las Vegas. Daar besloten de twee om hun kennis en krachten te bundelen om zo gezamenlijk een landelijk dekkende service te realiseren.

Henkel, onder andere bekend van merken als Fa, Schwartzkopf, Pritt, Witte Reus en Persil, is één van de investeerders van dobbi. Het bedrijf is steeds op zoek naar nieuwe manieren om klanten beter te bedienen.

Thomas Schuffenhauer, Head of Corporate Venturing van Henkel Laundry & Home Care: "On-demand diensten worden steeds belangrijker voor de consument. Tegenwoordig verwachten mensen niet alleen hoogwaardige producten, maar willen ze ook de beste service. Daarom zijn we verheugd om onze strategische samenwerking met dobbi aan te kondigen."

De andere investeerder in de nieuwe dienst is PostNL.

Linda van Zomeren, directeur Groei van PostNL: "Wij focussen op de groei van onze logistieke activiteiten binnen de e-commercemarkt. Zo bezorgen we naast gewone pakketten ook bloemen, medicijnen en verse boodschappen. Gekoeld en met zorg vervoerd. Door ons grote netwerk kan ook de stomerijbranche worden bediend. In de logistieke proeftuin van PostNL hebben we dobbi al uitgebreid getest. Gezien de eerste resultaten zijn wij overtuigd van de potentie van dobbi."

Dobbi kan vanaf nu gebruikt worden door alle inwoners van Amsterdam. Vanaf de zomer van dit jaar komt de dienst beschikbaar in meer steden.

Van Pelt: "Ons doel is om binnen een jaar iedereen in Nederland te kunnen helpen met het wassen, strijken, vouwen en stomen van kleding."

www.dobbi.com
www.henkel.com
www.postnl.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.