Marketing Report
Heineken schrapt ‘Open your world’ en verandert merkstrategie

Heineken schrapt ‘Open your world’ en verandert merkstrategie

Heineken past zijn marketingcommunicatiestrategie aan en houdt op met de tagline Open your world, waarmee het onder meer in Cannes veel prijzen heeft gewonnen. Het biermerk wil meer in de smaak vallen bij de millennialdoelgroep en komt nu met That’s Heineken.

Heineken kwam tot de conclusie dat de doelgroep 25- tot 34-jarigen niet meer geïnspireerd worden door de boodschap dat je om vooruitgang te boeken in het leven je grens moet overschrijden.

Volgens een bericht in Marketing Week gooit Heineken het daarom over een andere boeg.

Gianluca Di Tondo, Senior Director Global Heineken Brand van Heineken International:  "Millennials zijn interessant omdat je voor het eerst hetzelfde type mens hebt wereldwijd. Deze generatie voelt daardoor meer druk. Ze geloven dat de vorige generatie de wereld op verschillende manieren geen goed heeft gedaan, van klimaatverandering tot economie, en ze voelen de verantwoordelijkheid om de wereld te verbeteren.”



Heineken wil zich nu richten op een positionering waarbij genieten van het leven centraal staat. Het betekent dat Heineken het product boven het merk stelt.

Di Tondo: “Voor een merk als Heineken werkt een revolutie niet. Het moet een evolutie zijn. In onze vorige campagnes was één van de terugkerende thema's de manier waarop het merk de consument uitnodigde om naar het leven te kijken. Wij geloven dat als je naar het leven kijkt met een positief en fris perspectief, het gemakkelijker wordt om een manier te vinden om dingen te herstellen. Dus haal diep adem en lach." 

www.heineken.com

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief