Havas Media zet werkprocessen in de cloud

Havas Media zet werkprocessen in de cloud

02-05-2019 09:51:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 2283 | Tags:

Havas Media heeft al zijn werkprocessen rond mediacampagnes ondergebracht in de Campaign Cloud van Cloud Integrate.

De Campaign Cloud is een cloudplatform op basis van Salesforce dat is ingericht om mediabureaus bij hun werkzaamheden te ondersteunen. Havas Media gebruikt het platform om planningen en tactische flowcharts te maken, prijzen en contracten te bewaren en offertes op te stellen. Alle tarieven van leveranciers en uitgevers zijn er te vinden. Zowel klanten als leveranciers hebben via een online dashboard toegang tot het systeem en krijgen zo realtime inzicht in alle contractuele afspraken en gebruikte tarieven.

De Campaign Cloud brengt op de eerste plaats een efficiëntieslag. Een groot deel van het administratieve werk van Havas-medewerkers is door de Campaign Cloud geautomatiseerd. Verder zorgt het platform voor transparantie bij adverteerders. Daar is veel behoefte aan, omdat inkoopprijzen sterk schommelen door onder andere de felle concurrentiestrijd tussen Talpa en RTL.

Thijs Muller, CEO van Havas Media Nederland: “We hebben te maken met een technology shift die onze business fundamenteel verandert. Er zijn nieuwe devices, nieuwe kanalen en nieuwe vormen van content. En – nog belangrijker – al die digitale technologie heeft de advertentie-uitgaven meetbaar gemaakt. De marketeer werkt anno 2019 datagedreven en gelooft niet zomaar de blauwe ogen van zijn mediabureau. Dat heeft consequenties voor ons. Wij moeten de data kunnen leveren die helpt bij het verantwoorden van de keuze voor bepaalde media.”

Hugo Obertop, oprichter van Cloud Integrate: “Dit project laat goed zien wat er met cloudtechnologie mogelijk is. We zijn erin geslaagd een heel nieuw platform te maken dat naadloos aansluit bij de werkprocessen van een mediabureau. Een volgende stap is dit platform te verrijken met kunstmatige intelligentie en te koppelen aan financiële systemen. Havas Media heeft dan direct inzicht in de effectiviteit van een campagne.”

www.havasmedia.com
www.cloud-integrate.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.