Marketing Report
Havas Lemz verzorgt herpositionering Noorse cosmeticaketen

Havas Lemz verzorgt herpositionering Noorse cosmeticaketen

Cosmeticaketen VITA uit Noorwegen gooit na 37 jaar het roer om. Na een internationale oriëntatie koos het Noorse merk voor Havas Lemz uit Amsterdam om purpose voortaan leidend te maken in de complete bedrijfsvoering: van productinkoop tot winkelinrichting en van hr tot pr en van identiteit tot communicatie. Aan de hand van actuele maatschappelijke thema’s in Noorwegen manifesteert het vernieuwde VITA zich voortaan als een van de meest inclusieve merken van het land.

Voor deze herpositionering werkte Havas Lemz samen met een internationaal team van onder meer het Deense retaildesignbureau Henrik Glahn, de Amerikaanse kunstenares Fahren Feingold, de Deense regisseuse Emilie Thalund en het Scandinavische productiebedrijf Bacon. Juli 2019 wordt het nieuwe VITA aan Noorwegen gepresenteerd: met een nieuwe missie, toon, stijl en inrichting voor alle 220 VITA-winkels in het land. De introductie bestaat uit 4 themafilms, online content, activaties, nieuwe producten en services, instore statements en een online platform. Het is de meest impactvolle campagne uit de 37-jarige geschiedenis van het Noorse bedrijf.

VITA’s CEO, Kristina Johansson, wil het klassieke Noorse merk nieuwe betekenis en relevantie geven. Na een internationale oriëntatie werd daarom gekozen voor Havas Lemz Amsterdam waar purpose centraal staat in het werk. Het is de ambitie van de nieuwe CEO en Havas Lemz om VITA weer maatschappelijk en persoonlijk relevant te maken. De campagne heeft als thema for a million kinds of beautiful.

Willem van der Schoot, CEO van Havas Lemz: “Dit is voor ons ook een unieke kans om een betekenisvol verschil te maken. Binnen het HAVAS-netwerk wordt HAVAS Lemz vaker ingezet voor merken die op zoek zijn naar hun purpose, maar het is voor ons extra interessant wanneer onze ideeën campagnes overstijgen en ook echt doordringen in de hele bedrijfsvoering. Van hr tot pr. VITA durft echt radicaal anders te denken en te doen, dus is dit voor ons een ideale match.”

Credits:
Klant: Kristina Johansson, Martine Hesleskaug, Linda Erlingsen | Concept: Susan Zwijgers, Pim Gerrits, Pepijn Rooijens | Copy: Susan Zwijgers, Pim Gerrits | Design: Sven Thierie, Pepijn Rooijens | Strategie: Wendeline Sassen | Account: Esther de Leeuw, Thamara van Trappe | Productie: Vanessa Janssen | Productiemaatschappij: CZAR/BACON | Regie: Emilie Thalund | D.O.P: Andreas Bjorseth | Edit: Annelien van Wijngaarden, Kapsalon | Postproductie: De Grot

www.havaslemz.com
www.havasmedia.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief