Hanna Verboom veilt Geniet & Geef bier 2019 voor KiKa

Hanna Verboom veilt Geniet & Geef bier 2019 voor KiKa

03-09-2019 10:01:19 | Door: Saskia van Weert | hits: 228 | Tags:

Op 5 september 2019 veilt Hanna Verboom de eerste doos met 12 flessen Geniet & Geef-bier van Grolsch voor KiKa. Deze veiling volgt aansluitend op de landelijke lancering van dit jaarlijkse initiatief, dat dit jaar plaatsvindt in Café de Jaren te Amsterdam.

Om 18:00 uur wordt daar het eerste vat aangeslagen. Voor deze zevende editie is Grolsch Honing Weizen ontwikkeld. De volledige opbrengst hiervan gaat naar KiKa, stichting Kinderen Kankervrij. Het is dit jaar voor het eerst dat Hanna Verboom het Geniet & Geef bier veilt. Zij zet zich graag in voor Stichting Geniet & Geef.

Hanna Verboom: “Kika doet ongelofelijk belangrijk werk, dus wanneer bedrijven en ondernemers samen gaan werken om hen te steunen, kan ik dat alleen maar toejuichen. Afgelopen jaar heb ik met Cinetree nauw samengewerkt met het team van Grolsch om jonge makers een podium te geven. Toen zij mij vroegen mee te helpen met de actie Geef & Geniet voor Kika, hoefde ik dan ook niet lang na te denken. Ik vind het een prachtig, belangrijk initiatief en ik hoop dat er heel veel geld wordt ingezameld om zo meer onderzoek te doen naar kinderkanker.”

Ard Bossema, marketing directeur bij de Grolsche Bierbrouwerij: “We zijn ervan overtuigd dat we met onze Grolsch Honing Weizen een speciaalbier hebben gebrouwen waar veel mensen van gaan genieten en daarmee geven aan het goede doel. Binnen de brouwerij is de beleving en de betrokkenheid bij dit initiatief uitermate groot. Alles voor het goede doel! is het motto.”

Gaius Voûte, voorzitter en initiator van Stichting Geniet & Geef: “Het is geweldig dat Hanna Verboom zich inzet voor dit mooie initiatief. Daar zijn wij bijzonder trots op en leidt vast tot een geweldige opbrengst voor de eerste doos!”

Het aantal hectoliters dat afgevuld wordt, staat gelijk aan het percentage kinderen dat geneest van kanker in dat jaar. Dit jaar ligt het genezingspercentage op 78 procent. Er wordt dus 78 hectoliter afgevuld op fust voor de horeca en 78 hectoliter wordt afgevuld op fles voor retail.

Geniet & Geef is een jaarlijkse actie geïnitieerd door speciaalbierhandel Bier&cO waarbij een wisselende brouwer, horecaondernemers, Albert Heijn en Mitra geld inzamelen voor KiKa. Sinds de start in 2012 heeft Geniet & Geef ruim 500.000 euro opgebracht.

www.genietengeef.nl
www.kika.nl
www.grolsch.nl

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.