Marketing Report
HEMA opent eigen studio voor contentcreatie

HEMA opent eigen studio voor contentcreatie

HEMA is gestart met het zelf produceren van content in de HEMA STUDIO. Deze studio in het support office is voorzien van geavanceerde beeldapparatuur. De beelden zijn een verrijking voor de producten op hema.nl. Door met eigen stylisten en fotografen te werken, wordt het kenmerkende HEMA beeld in stand gehouden. Daarnaast wordt er voor mode zoveel mogelijk met modellen van het eigen modellenbureau hemasupermodel.nl gewerkt.

Tjeerd Jegen, CEO HEMA: ‘In onze ambitie om een wereldwijd merk te worden is de opening van de HEMA-studio een logische vervolgstap. Al onze producten worden door onszelf met liefde ontworpen en nu worden dus ook de beelden van deze prachtige producten door onszelf gecreëerd.'

HEMA heeft voor diverse kanalen beelden nodig van paasei tot dekbedovertrek, van agenda tot bh.

Janneke Kragt, manager content bij HEMA: "Ik ben heel blij dat we met de HEMA STUDIO van start gaan. We zullen in deze studio omni-channel beelden maken die in alle kanalen gebruikt kunnen worden. Dit kan met onze eigen studio nu nog sneller en efficiënter. Tegelijkertijd zijn we ons eigen modellenbureau hemasupermodel.nl gestart zodat we een mooi divers aanbod aan HEMA modellen hebben."

Doordat de studio in het HEMA support office zit, zijn de samples dichterbij en kan er sneller een beeld geschoten worden. De in-house beeldbewerkers hebben minder uren nodig om de vrijstaand geschoten beelden te bewerken omdat er gewerkt wordt met de meest geavanceerde beeldapparatuur. Door het proces van deze packshotfotografie te versnellen is er meer tijd voor campagnematige fotografie.

Door gebruik te maken van de nieuwe beeldapparatuur wordt er voor de webshop, naast packshots, per mode-item een modelbeeld toegevoegd. Op deze manier krijgt de klant een betere indruk van het mode-item en de pasvorm hiervan.

www.hema.net

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief