Marketing Report
HEMA lanceert eigen AI-filter op Instagram

HEMA lanceert eigen AI-filter op Instagram

HEMA introduceert het B.A.E. Instagram-filter. Met het make-up-filter kunnen Instagramgebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality. Zowel volgers van het HEMA-account als Instagramgebruikers die de advertentie zien, kunnen bij gebruik van de filter kiezen uit verschillende AR-effecten. Iedere optie geeft, net als bij de echte producten uit het assortiment van het label, een eigen look. 
 
Jessica Berghout, contentstrategist bij HEMA: "Bij HEMA zijn we altijd bezig met innoveren. De unieke kans om met B.A.E. als eerste beautylabel van Nederland aan de slag te gaan met het maken van een branded Instagramfilter hebben we daarom meteen gepakt. Het is de perfecte manier om HEMA’s jonge doelgroep kennis te laten maken met de collectie van B.A.E.”
 
Tim van der Wiel, oprichter van GoSpooky: “Tot voor kort was het Spark AR-platform van Facebook besloten en dus alleen toegankelijk voor een select groepje bedrijven. Dat we met B.A.E. een van de eersten zijn om een filter te ontwikkelen met zo’n sterke productfocus is daarom heel bijzonder. Sinds afgelopen week kan iedereen eigen filters en effecten maken en publiceren; we kunnen niet wachten om meer mensen te laten zien wat voor mogelijkheden AR te bieden heeft op Instagram.”
 
De B.A.E. Instagramfilter wordt gepromoot via Instagramadvertenties en is via de Instagram-app op het account van @hemanederland te vinden onder de filters tab.

www.gospooky.com
www.hema.net

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief