Grote veranderingen in DeMediabureau50

Grote veranderingen in DeMediabureau50

05-12-2019 10:03:51 | Door: Saskia van Weert | hits: 1096 | Tags:

Met twee mensen uit de top drie van afgelopen jaar die hun bureau hebben verlaten, stonden grote veranderingen in DeMediabureau50 van dit jaar bij voorbaat al vast. De ranglijst van 2020 werd op woensdag 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner in Amsterdam.

In de zomer van 2019 is al duidelijk dat DeMediabureau50 dit jaar flinke verschuivingen zal laten zien. In april kondigt IPG Mediabrands CEO Diederik Breijer – de nummer 2 in de lijst van afgelopen jaar – aan het bedrijf te verlaten. In juli kondigt Nathalie Peters, Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands – afgelopen jaar de nummer 3 in de lijst – het bedrijf ook te verlaten. Eind 2019 is bekend dat Diederik Breijer en Nathalie Peters samen een bedrijf zullen lanceren, maar details zijn nog niet bekend.

Sinds het vertrek van Diederik Breijer wordt IPG Mediabrands geleid door Chief Operations Officer Onno Seelen. Eind 2019 is er nog geen opvolger van Diederik Breijer bekend. In DeMediabureau50 behoort Onno Seelen tot de sterkste stijgers: hij klimt van plaats 25 naar plaats 12.

Nog meer dynamiek bij IPG Mediabrands. Ook UM-CEO Brego Keller verlaat het bedrijf, hij wordt Chief Operations Officer bij Publicis. Hij wordt opgevolgd door Carolien Van 't Hek (CEO) en Yvonne Prins (Managing Partner). Carolien van ’t Hek stijgt in de lijst van plaats 26 naar plaats 13, Yvonne Prins springt van plaats 28 naar plaats 21.

Wat in DeMediabureau50 hetzelfde blijft, is de nummer 1-positie, die blijft van Eric Kramer, Country Manager WPP en CEO van GroupM. Hij is in 2019 onder meer druk met de verhuizing van de WPP-bureaus in Amsterdam naar de WPP Campus aan de Amstel.

Gérard Ghazarian, CEO van Candid Group, maakt een enorme sprong van plaats 8 naar plaats 2. Na eerdere overnames van Stroom, M2Media en Digital Agency Group neemt Candid Group in 2019 ook XXS Amsterdam en Daily Dialogues over.

Meest spectaculair is de stijging van Mindshare CEO Atva van Santen. De opvolger van Ruud de Langen kwam de lijst vorig jaar binnen op plaats 12 en stijgt nu door naar plaats 3. Greenhouse-CEO Marion Koopman is de hoogste nieuwkomer op plaats 10.

Alle ranglijsten van DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Voor het samenstellen van de lijst is aan 1300 professionals uit de media- en communicatiebranche gevraagd wie ze de belangrijkste mensen uit de media vinden.

www.demedia100.nl

Lees ook:

DeMedia100: John, Arjen en Eva invloedrijkste mensen in medialand
AD: Recordaantal vrouwen in DeMedia100   
NU.nl: Beau van Erven Dorens hoogste nieuwe binnenkomer in DeMedia100    
NOS: Recordaantal vrouwen in lijst met invloedrijkste mensen in de media

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.