Grit.Network ontwikkelt de nieuwe brand identity Tata Motors

Grit.Network ontwikkelt de nieuwe brand identity Tata Motors

01-03-2019 11:12:00 | Door: David de Jong | hits: 434 | Tags:

Het door de Nederlandse ontwerpstudio's Dog and Pony, Addikt en het Indiase Codesign opgerichte Grit.Network heeft de nieuwe brand identity van Tata Motors ontwikkeld en geïmplementeerd. 

Tata Motors, onderdeel van de Tata Group, is de grootste autofabrikant van India. Activiteiten omvatten onder andere ontwerp en productie van personen- en bedrijfswagens, maar ook infrastructurele oplossingen. Tata Motors opereert in meer dan 175 landen en voert onder meer de merken Jaguar en Land Rover. Grit.Network ontwikkelde een alomvattende merkidentiteit die de hernieuwde koers van Tata Motors zowel online als offline tot leven brengt.

Tata Motors transformeerde de afgelopen jaren van marktleider in de traditionele Indiase personen- en bedrijfswagenmarkt tot een hedendaags en relevant merk met grote internationale ambities. De recente gedaanteverandering die het merk Tata Motors doormaakte op het gebied van productdesign en engineering resulteerde niet in een overeenkomstige merkperceptie.

Grit.Network ontwikkelde een flexibel identity system dat het merk Tata Motors neerzet als een sterk, uniform merk in alle markten en op elk mogelijk platform. Er is ten behoeve van de nieuwe identiteit een online platform ontwikkeld dat naast de grafische elementen ook een motion guidelines en een audio library bevat met de speciaal ontwikkelde sonic identity.



Pol van Haren, creative director Dog and Pony: "Er was bij Tata Motors geen duidelijke focus op een onderscheidende merkidentiteit. Ze werkten met basiselementen van het moedermerk Tata, maar die was te beperkt om aan de specifieke kenmerken van communicatie binnen de autobranche te voldoen. Wij kregen de unieke kans om simultaan te werken aan grafisch-, motion- en sonic design om zo een universele merkidentiteit te ontwikkelen die op alle markten waar Tata Motors actief is zou resoneren."

Barry Schwarz, creative director Addikt: "Tata Motors werkt wereldwijd met meer dan 60 creative agencies die op dagelijkse basis ruim 300 branded communicatie-uitingen ontwikkelen. De online brand hub die wij gecreëerd hebben, stelt deze bureaus in staat de merkidentiteit op een efficiënte, consistente manier door te voeren in alle communicatie, op welk platform of groot event dan ook."

grit.network
www.tatamotors.com

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.