Marketing Report
Greenhouse Group lanceert propositie voor marketplaces

Greenhouse Group lanceert propositie voor marketplaces

Greenhouse Group lanceert propositie voor marketplaces lanceert deze maand een team dat zich volledig gaat toespitsen op het integreren van marketplaces als Amazon, bol.com & Google Shopping Express binnen de sales-, marketing- en distributiestrategie van merken.

Met de aanhoudende geruchten over de komst van Amazon naar Nederland dit najaar en de uitrol van Google Shopping Express in Europa verwacht Greenhouse een grote verandering binnen het retail landschap. Door de grote directe impact die dergelijke internationale en lokale grootmachten op de Nederlandse markt hebben, verandert de traditionele distributieketen en groeien de verwachting van de consument op het gebied van service en gemak. Ook Nederlandse merken zullen hier een strategie voor moeten ontwikkelen.
 
Greenhouse werkt sinds 2008 samen met haar klanten aan strategische marketing- en distributievraagstukken. Waar 10 jaar geleden de focus lag op het laten groeien van het eigen online saleskanaal is het grote strategische vraagstuk van dit moment voor veel merken en retailers: Hoe om te gaan met de opkomst van deze mega-retailers en marketplaces?
 
Een team van 9 digital marketing specialisten op het gebied van strategie, media, creatie, tech en data heeft het afgelopen jaar op de achtergrond de benodigde kennis en expertise opgebouwd om diverse marketplaces-vraagstukken te kunnen beantwoorden.

Het team wordt geleid door Bart Manders en Koen van den Eeden en werkt nauw samen met de specialisten van WPP zusterbedrijf Wunderman Commerce. Door deze combinatie kan het team strategisch- en operationeel merken begeleiden en ondersteunen met het integreren van marketplaces in de volledige business-strategie.
 
Bart Manders: "Het is van cruciaal belang om je marketplaces niet te zien als een losstaande silo, de impact op andere kanalen zoals fysieke retail en e-commerce is namelijk gigantisch. Om succesvol te zijn op het gebied van marketplaces is het daarom van belang je niet te richten op het onderdeel van de marketplaces of de specifieke marketplace, maar op de gehele keten. Alleen op die manier kunnen merken in controle blijven en maximaal profiteren van deze ontwikkeling."
 
Het team is inmiddels actief voor 3 merken uit het Greenhouse portfolio, maar werkt niet exclusief voor Greenhouse klanten. Koen van Eeden: "Natuurlijk zijn er binnen het Greenhouse portfolio veel klanten die de impact van marketplaces snel gaan merken en die er op willen acteren. Maar ook daarbuiten ligt er een wereld aan uitdagingen die wij zeker aan willen gaan."

www.greenhousegroup.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief