Marketing Report
Globitas neemt contentmarketingbureau MPG. over

Globitas neemt contentmarketingbureau MPG. over

Investeerder Globitas neemt samen met het management contentmarketingbureau MPG. over. Bij MPG. werken meer dan 90 werknemers in kantoren in Nederland en New York voor verschillende A-merken en maakt onder meer Allerhande. Met de overname biedt Globitas MPG. de kans door te groeien door verdere digitalisering en innovatie van haar dienstverlening. MPG was onderdeel van het inmiddels failliete Roto Smeets Groep.

MPG. ontwikkelt en onderhoudt communicatieplatforms, -middelen en -campagnes voor A-merken als Ahold, ANWB, Nederlandse Spoorwegen, UWV, Espria, Rituals en Rabobank. Het bedrijf is onder andere de maker van Albert Heijns Allerhande.

Dolly van den Akker, managing director MPG.: "Ik ben blij dat we samen met het team van Globitas de juiste stappen kunnen maken richting contentmarketing 3.0, waarbij content strategisch, tactisch en operationeel ingezet wordt. Globitas is een ondernemende partij die ons de kans en vrijheid geeft om verder te groeien en onze klanten nog beter te kunnen bedienen. We werken er naartoe om alle disciplines onder één dak te verzamelen."

Arthur Clement, partner bij Globitas: "MPG. biedt een fantastisch platform om straks ook andere innovators aan toe te voegen en daardoor onze klanten meer en betere digitale en disruptieve diensten aan te kunnen bieden. Merken en bedrijven vragen om een bredere marketingpropositie die hen helpt met de verschillende diensten die zij nodig hebben. Het wordt voor veel merken moeilijker zich te onderscheiden in een wereld waarin we via steeds meer kanalen steeds meer content tot ons krijgen. Advertentiecampagnes alleen zijn niet meer voldoende om consumenten voor langere tijd te binden. MPG. werkt al jaren samen met de grootste Nederlandse en buitenlandse A-merken op strategische contentvraagstukken. Door hun jarenlange ervaring leveren ze een zeer hoogwaardig product voor hun klanten. En voor hun klanten biedt dit niet alleen waarde als marketingmiddel, maar vaak ook als volledig nieuw businessmodel dat zichzelf terugverdient. "

Dat MPG onderdeel was van het failliete Roto Smeets Groep, leverde in het overnameproces geen problemen op.

Arthur Clement: "MPG. is financieel heel solide. Het is een zeer winstgevend onderdeel van de groep, het waren de andere onderdelen die niet goed waren."

Dolly van den Akker: "Globitas neemt niet alleen veel kennis mee op het gebied van marketing en communicatie. Zij weten als geen ander hoe belangrijk het in deze tijd is om op ondernemende wijze een bureau te kunnen leiden. Ik zie de toekomst voor MPG. dan ook met veel vertrouwen tegemoet, voor zowel onze klanten als medewerkers."

www.mpg.today
www.globitas.com

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief