Geen drive-infestivals mogelijk tot in ieder geval 1 juli 2020

Er gaat vooralsnog een streep door drive-infestivals in Nederland. Dit constateert 402 Automotive, gespecialiseerd is in autoshows op outdoorlocaties. Waar in Duitsland inmiddels de drive-inconcerten, -festivals en -bioscopen de artiesten en de bezoekers een leuke avond uit bezorgen, moeten Nederland wachten tot minimaal 1 juli 2020. De Veiligheidsregio's blijken deze in de praktijk te verbieden.

Ronald van den Broek, eigenaar van 402 Automotive: "De gehele evenementenbranche staat stil tot 1 september 2020, wat enerzijds geheel logisch is als het gaat om massafestivals waar tienduizenden mensen op elkaar gepakt staan of met elkaar in volle stadions meezingen met de Toppers in Concert. Echter door deze maatregel is ook een streep gezet door kleinere automeetings met enkele duizenden deelnemers op megagrote terrein als de nationale circuits. Maar wat steekt, is wel dat er op bijvoorbeeld Wildland Zoo in Emmen maar liefst 5000 mensen per dag op smalle looppaden naar dieren mogen kijken. Ook dit hebben we voor dit moment moeten accepteren en zijn daarom creatief aan de slag gegaan met een drive-inconcept waar enkele honderden auto's bij elkaar komen en naar een podium kunnen kijken waar artiesten, influencers en showcars in een drie uur durende showprogramma te zien zijn. Allemaal in deze coronatijden zeer veilig, veiliger dan welke winkelwarenhuis, dierentuin, horecaterrassen dan ook of zelfs sportscholen die buiten kunnen gaan trainen. Immers: de bezoekers aan de drive-In blijven in de auto en verlaten de auto alleen gereguleerd voor een toiletbezoek."

Ronald van den Broek: "We hadden alles in de startblokken en hoorden net dat er geen landelijke toestemming komt het drive-inconcept uit te voeren. Wederom een streep door mogelijke omzet en manier om in deze moeilijke periode je medewerkers, oproepkrachten, horeca-ondernemers en je bezoekers iets moois te bieden. We begrijpen, dat de overheid geen risico wil nemen, maar een drive-inconcept waarbij bezoekers in de auto blijven: hoe veel veiliger wil je het hebben?"

402 Automotive gaat verder met het het in de markt zetten met het concept in de hoop dat het toch nog deze maand mag plaatsvinden. Daarnaast is er hoop, dat er voor september al enkele kleinere outdoorshows oude stijl doorgang kunnen vinden. Zo probeert 402 Automotive op zondag 26 juli op Circuit Zandvoort een proefevenement op poten te zetten.

Ronald van den Broek: "Een evenement als AutoMaxx Streetpower is een automeeting waar auto-eigenaren deelnemen met hun eigen auto, met bijvoorbeeld een show en shine-verkiezing of activiteiten op het circuit. De verschillende paddocks van het circuit zijn ongeveer 100.000 vierkante meter groot en bieden bij 3000 mensen dus 30 vierkante per persoon ruimte. Voor de versoepelingen was het logisch dat de overheid nog niet openstond voor evenementen, maar nu mensen massaal ook naar attractieparken zoals de Efteling kunnen gaan, zou ik niet weten waarom de regering ons soort outdoorevents nu schaart onder evenementen met een vergunningsplicht. Kijk, een Lowlands moeten we voorlopig niet willen, maar een event als AutoMaxx, dat kan echt wel vanaf september 2020 en in onze ogen ook eerder. Uiteraard als het effect van de versoepelingen niet leidt tot een grote tweede golf. Maar nu eerst zal de overheid groen licht moeten geven voor een superveilig drive-inevent."

402 Automotive organiseert op pinkstermaandag 1 juni een zogenaamde trackday op Circuit Zandvoort. De circuits zijn weer open voor het beoefenen van circuitsport en die dag kunnen deelnemers rijden op het circuit. Uiteraard zonder publiek en alleen toegankelijk voor deelnemers met een begeleider. 

Ronald van den Broek: "We steken hiermee onze nek uit waarbij de kans groot is dat je nog wat bijlegt, maar we willen gewoon graag de kansen pakken die er zijn en hopen, dat we deze zomer meer kunnen doen dan dit."

www.402automotive.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.