Marketing Report
Flitsmeister stopt met adverteren tijdens het rijden

Flitsmeister stopt met adverteren tijdens het rijden

Gebruikers van de app Flitsmeister krijgen geen advertenties meer te zien tijdens het rijden. Uit feedback van gebruikers blijkt dat de advertenties als afleiding, onprettig en onveilig worden ervaren. Flitsmeister heeft daarom besloten om te stoppen met dit type advertentie en een gaat verder met een nieuwe propositie.

Verdienmodel

Flitsmeister is ooit begonnen als een betaalde app voor 2,39 euro. De app is later gratis geworden om het aantal gebruikers exponentieel te laten groeien. Dit was een belangrijke stap in de groei van de community en ook in de datakwaliteit. Om doorontwikkelingen te kunnen financieren moest er worden gezocht naar alternatieve verdienmodellen. Eén van deze modellen is location based advertising. Gebruikers van de app kregen een advertentie van bijvoorbeeld de McDonalds wanneer zij deze passeerden.

Nieuwe propositie

Nu krijgen gebruikers alleen nog advertenties ná de rit en niet meer tijdens het rijden. Indien je als gebruiker bijvoorbeeld langs een tankstation bent gereden, dan krijg je niet meer tijdens het rijden een bericht met de actie of korting, maar onthoudt de app dit. Vervolgens wordt het bericht na de rit getoond. De voordelen zijn dat gebruikers niet meer afgeleid worden en na de rit de tijd hebben om de advertentie te bekijken. Flitsmeister streeft ernaar om de advertenties zo relevant mogelijk te maken voor de gebruikers.

Jorn de Vries, Managing Director van Flitsmeister: "De gebruiker is bij ons het belangrijkste onderdeel van het bedrijf. We hebben de feedback op de advertenties daarom ook zeer serieus genomen. Deze aanpassing kan betekenen dat de advertentie-inkomsten iets teruglopen, maar dat het aantal gebruikers zal stijgen. Uiteindelijk is dat hetgeen waar we als bedrijf en community het meest aan hebben.’’

www.flitsmeister.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief