Marketing Report
Fitzroy ontwikkelt Ontbijtchecker voor Quaker

Fitzroy ontwikkelt Ontbijtchecker voor Quaker

Quaker heeft een vergelijkingssite voor ontbijtproducten gelanceerd: de Ontbijtchecker. Hiermee kunnen gebruikers verschillende ontbijtopties vergelijken op onder andere suiker, vetten en vezels. Daarnaast is er specifieke informatie rondom suiker te vinden. De Ontbijtchecker is een initiatief van Quaker in samenwerking met het Diabetes Fonds. Zo worden veelgestelde vragen beantwoord door diëtisten van het Diabetes Fonds.

Noor Hendriks, brandmanager van Quaker: “Toen we twee jaar terug het suikergehalte van onze Cruesli’s met 30 procent omlaag brachten, bleek dat veel consumenten een vertekend beeld hadden van krokante muesli’s en suiker in het algemeen. Samen met Fitzroy besloten we een tool te ontwerpen waarmee mensen zelf achter de feiten kunnen komen.”

Hanneke Dessing, algemeen directeur van het Diabetes Fonds: ”Nederlanders krijgen te veel suiker binnen. Dat moet veranderen om de explosieve groei van het aantal mensen met overgewicht en ziektes als diabetes type 2 te stoppen. Producenten spelen hierin een belangrijke rol. Niet alleen door minder suiker in hun producten te doen, ook door inzicht te geven in de suikerconsumptie. Dat Quaker dit nu doet met de Ontbijtchecker is een mooie stap. Door de krachten te bundelen kunnen we de gezonde keuze makkelijker maken.”

Om de informatie zo feitelijk mogelijk te houden, is een samenwerking aangegaan met The Question Mark. Deze stichting houdt zich bezig met het indexeren van de voedingswaarden van consumentenproducten.

www.ontbijtchecker.nl
www.fitzroy.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief