Marketing Report
FinchFactor wijzigt naam in Futurefactor met nieuwe aandeelhouders

FinchFactor wijzigt naam in Futurefactor met nieuwe aandeelhouders

FinchFactor heeft haar naam gewijzigd in Futurefactor. Het futurefactor managementteam is uitgebreid en bestaat voortaan uit Nick Bailey, creative partner & CEO, Sarah Taylor, client partner en Kerrie Finch, founding partner & president. Nick Bailey en Sarah Taylor zullen, naast Kerrie Finch, mede-aandeelhouders zijn in het bedrijf.

Futurefactor, met het hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in Londen en Los Angeles, zal voortbouwen op haar tien jaar lange diepgaande ervaring in het helpen van creatieve bedrijven, tech innovators en ambitieuze merken om de beste versie van henzelf te zijn. Middels communicatiestrategieën, content en PR zal het 20-koppige team merken klaarstomen voor het aankomende earned media-tijdperk.

Kerrie Finch, Founding Partner bij Futurefactor: “In de afgelopen tien jaar zijn niet alleen mediaplatforms en alle regels omtrent betrokkenheid van bedrijven ingrijpend veranderd, wij zijn ook veranderd. Voor ons is dit hét moment om het bedrijf verder te ontwikkelen tot een communicatiebedrijf klaar voor een nieuw tijdperk. We leunen op 20 jaar digitale creatieve kennis en samen hebben we meer dan 40 jaar PR-ervaring van het hoogste niveau. Het is een bewijs van de kracht van onze samenwerking dat de naam boven de deur verandert.”

Nick Bailey, creative partner en CEO bij Futurefactor: "Ik ken zowel Kerrie als Sarah al meer dan tien jaar en heb de groei en evolutie van FinchFactor met respect en bewondering waargenomen. Met het veranderen van de communicatiewereld is het belang van een earned-first aanpak steeds groter geworden. Door mijn ervaring in creatieve innovatie toe te voegen aan de uitgebreide PR-kennis van Kerrie en Sarah, creëren we een heel nieuw type communicatiebedrijf, ontwikkeld om merken klaar te stomen voor de toekomst.”

Sarah Taylor, client partner bij Futurefactor: "Het is overduidelijk dat begrippen als ‘vertrouwen’ en ‘waarheid’ constant onder druk staan in de hedendaagse maatschappij. Het belang van earned media zal derhalve alleen maar toenemen. Wij geloven dat wanneer je niet alleen wilt overleven maar wilt groeien, een merk een helder geformuleerd doel, een cultuur van creativiteit en oprecht streven naar diversiteit en inclusiviteit moet hebben”

Futurefactor’s samenwerking met bestaande klanten, zoals MediaMonks, Airbnb, General Mills, bunq, happn, Framestore and TwentyFirstCenturyBrand zal worden voortgezet. Tevens zal het portfolio van ambitieuze merken die op zoek zijn naar verandering worden uitgebreid.

De afgelopen negen jaar heeft FinchFactor een essentiële rol gespeeld in het bouwen van MediaMonks’ reputatie.

Wesley ter Haar, MediaMonks’ COO & executive director bij S4Capital Group: "Na tien jaar lang klanten te hebben geholpen om hun manier van denken te veranderen, is het prachtig om te zien dat futurefactor ook zichzelf niet ontziet en hun business model en manier van werken durft aan te pakken. Het is altijd spannend om een partner te zien groeien, want het zal ons helpen om hetzelfde te doen."

Jonathan Mildenhall, Co-Founder en CEO van TwentyFirstCenturyBrand: ‘Ik werk nu al meer dan vijf jaar samen met futurefactor, voorheen FinchFactor. Sinds het begin van deze samenwerking hebben we veel vooruitstrevend werk kunnen leveren - eerst toen ik bij Airbnb zat, en tegenwoordig voor TwentyFirstCenturyBrand. De onderliggende waarheid in alles wat we doen, is dat futurefactor een team is met superslimme, vriendelijke mensen die hele gecompliceerde problemen kunnen oplossen met creativiteit en impact. Ik kan me geen toekomst voorstellen waarin ik niet met ze samenwerk.”

 www.futurefactor.com

 

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.