Fashionchick-oprichters stappen in Shopsuite

Fashionchick-oprichters stappen in Shopsuite

31-10-2018 10:09:00 | Door: Max Vlugt | hits: 1251 | Tags:

Shopsuite, een product recommendation start-up, heeft 300.000 euro groeikapitaal opgehaald om redactionele content van publishers te voorzien van productaanbevelingen. Investeerders Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong, oprichters van modewebsite Fashionchick, het platform dat in 2015 verkocht werd aan Sanoma, hebben een belang genomen in het Rotterdamse bedrijf.

Gepersonaliseerde productaanbevelingen zijn al enige tijd een trend binnen e-commerce. Ook binnen de uitgeverswereld zijn aanbevelingen in opkomst, veelal gericht op gerelateerde content. Uitgevers gebruiken productaanbevelingen in hun artikelen, bijvoorbeeld in native advertising, maar het creëren van dergelijke shopping content is vaak erg omslachtig.  

Rick Curé, CEO en medeoprichter van Shopsuite: "Het combineren van deze factoren biedt enorme kansen voor online publishers en influencers. Dat is dan ook precies waar Shopsuite op inspeelt."

Shopsuite biedt product recommendation software voor online publishers. Met Shopsuite worden automatisch productaanbevelingen toegevoegd aan redactionele content, passend bij het artikelonderwerp en doelgroep van de publisher. Zo verrijkt Shopsuite de content en stelt het de lezer in staat om op het moment van inspiratie direct tot aankoop over te gaan.

Het bedrijf richt zich op hoogwaardige uitgevers en influencers met een aanzienlijk bereik. Partijen als Sanoma (Libelle, Flair, VIVA), Hearst (ELLE, Esquire, Vogue), Pijper Media (Grazia, Beau Monde, Marie-Claire) en Chantal Janzen’s &C creëren met Shopsuite een schaalbaar verdienmodel.

Content publishers krijgen binnen de performance marketing een steeds belangrijkere rol.

Aart Wallet: "De uitdaging zit hem in het samenbrengen van de inspiratiefase waarin de consument zich bevindt en de primaire focus op directe conversies van performance marketeers. Shopsuite slaat met haar oplossing een brug tussen content en performance. Shopsuite maakt het daarmee, voor adverteerders als Omoda, Bestseller en HEMA, toegankelijk om producten te promoten op en traffic te genereren vanaf hoogwaardige media websites."

Met de opgehaalde investering focust Shopsuite zich op verdere groei van het klantportfolio en de doorontwikkeling van het aanbevelingsalgoritme, om het rendement voor zowel publisher als adverteerder verder te verbeteren.

Rick Curé: "Aart en zijn compagnons beschikken over zeer veel kennis en ervaring en een groot netwerk binnen de performance marketingsector."

Aart Wallet: "Het model van Shopsuite heeft zich bewezen, het is nu een kwestie van opschalen. Met het e-commerce seizoen voor de deur verwachten we daar de komende maanden mooie stappen in te maken."

www.shopsuite.com
www.fashionchick.nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.