FCB Amsterdam maakt Play-Doh-campagne gericht op ouders

FCB Amsterdam maakt Play-Doh-campagne gericht op ouders

11-09-2018 09:37:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 124 | Tags:

FCB Amsterdam maakt een campagne voor Play-Doh. De campagne is voor het eerst niet gericht is op kinderen, maar specifiek op ouders. 

Om ervoor te zorgen dat ouders zich direct aangesproken voelen, is gekozen om voor hen herkenbare situaties in de woonkamer uit te vergroten. En hen echt te raken, spelen kinderen op charmante wijze de rol van ouders in de campagne.

Yahn Boschma, Brand Manager bij Hasbro Benelux: "Play-Doh is een ontzettend mooi product. Naast een hoop plezier, biedt het ook veel voordelen voor de ontwikkeling van een kind, zoals het stimuleren van creativiteit en de ontwikkeling van motorische vaardigheden. Dit maakt het merk perfect voor de back to school periode. Om deze boodschap over te brengen, waren we vanuit Hasbro op zoek naar een campagne die op een luchtige en herkenbare manier de ouders aanspreekt en hen laten zien hoe spelen met Play-Doh hun kinderen kan inspireren voor het komende schooljaar."

De digitale campagne bestaat onder andere uit prerolls, Facebookvideo's en Instagramposts en stories. De campagne liep tijdens de schoolvakanties, waarbij er specifiek werd getarget op Nederlandse en Belgische ouders, afhankelijk van vakantieregio. 

www.fcb-amsterdam.nl
www.hasbro.com

Credits:

Klant: Play-Doh (Hasbro) | Verantwoordelijk: Laura Geuze, Yann Boschma, Tim Maas | Bureau: FCB Amsterdam | Creative Directors: Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse | Account: Netteke Bak, Laura Schilder | Productie: Meet Cliff | Regie: Jonathan Smit | Producer: Emeline Bakker | DOP: Bernard Ausems | 1 AC: Daan Hettinga | Art: Lotte Loos | Geluid: Regard Ibrahim | Kindbegeleider: Sanne Maas

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.