Marketing Report
Duurzaam merk Unrobe lanceert vuilnismannencollectie

Duurzaam merk Unrobe lanceert vuilnismannencollectie

Duurzaam kledingmerk Unrobe introduceert hun nieuwe collectie: Heroes of Waste, geïnspireerd op de Amsterdam vuilnismannen en -vrouwen die hun stad schoonhouden. Felle, reflecterende items sieren de collectie. De stoffen zijn gemaakt van organisch katoen, gerecycleerd polyester en afval zoals oude PET-flessen. 

Daan Ubachs en Koen Warmerdam richtten Unrobe een jaar geleden op met de missie mensen te kleden door de mode-industrie uit te kleden. Zesmaal per jaar lanceren de heren een collectie die steeds om een ander thema draait.

Daan Ubachs: “We willen de industrie bevrijden van misstanden door zelf het goede voorbeeld te geven. We willen volledig transparant zijn over ons productieproces. Zo is ieder kledingstuk voorzien van een QR-code dat de drager informatie geeft over de maker, de prijs en de marges. We werken alleen met organisch katoen, zonder tussenpersonen en onder goede arbeidsomstandigheden. 

Niet alleen deze collectie wordt duurzaam geproduceerd, het modemerk is ontstaan met het streven volledig duurzaam te opereren. Van de stoffen tot de fabrieken binnen Europa en van transparantie tot geen visitekaartjes hebben: van A tot Z wil Unrobe een verandering maken in de industrie. Kleding zero waste produceren kan door op bestelling te produceren en er zo geen voorraad op na te houden. Voorraad die mogelijkerwijs niet volledig opraakt.

Daan Ubachs: “We willen overproductie tegengaan door klanten te laten bestellen en precies dat aantal te maken. Hebben we honderd bestellingen, dan maken we ook zoveel. Op die manier produceren we zero waste.” 

De collectie is tot 30 december te bestellen via de website. Vervolgens wordt de bestelde kleding binnen dertig dagen gemaakt en geleverd.

Bron: Bedrock

www.unrobe.com 

Klik hier om je aan te melden voor de Marketing Report Nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief