Marketing Report
DotControl versterkt creatieve afdeling

DotControl versterkt creatieve afdeling

DotControl investeert in de creatie-afdeling met het aantrekken van een award-winning creative team bestaande uit Radha Pleijsant en Gavin Kempenaar.

De afgelopen jaren is DotControl sterk gegroeid. Het bureau telt momenteel meer dan tachtig mensen en groeit hard verder. Met het aantrekken van Radha Pleijsant en Gavin Kempenaar specialiseert het bureau zich in de creatie van merkverhalen en campagnes.

De twee werkten hiervoor bij Cheil Amsterdam en TBWA\Neboko. Beiden werkten meer dan tien jaar bij toonaangevende creatieve bureaus, waar ze vele projecten en campagnes voor grote merken op hun naam schreven. Dat leverde onder andere een Effie, ADCN lamp, Webby's, Lovies, FWA’s, Eurobest en Cannes Lions op. Het nieuwe creatief team komt over uit Amsterdam om het van origine Rotterdamse DotControl in haar ambitie te versterken.

Marcel van Zwieten, creatief directeur van DotControl: “Door de combinatie van onze methodiek, cultuur en diensten behalen we de groeiambities van onze opdrachtgevers. Deze resultaten zorgen ervoor dat we naast onze digitale kennis steeds vaker worden gevraagd voor bijvoorbeeld Above The Line campagnes. Werk dat eerder vooral door de traditionele grote bureau namen werd uitgevoerd. De versterking van ons creatieve team met Radha en Gavin stelt ons in staat om aan deze veranderende vraag nog beter te voldoen. Het is de logische volgende stap”.

Mark Landman, oprichter van DotControl: “Een project is in onze ogen bij livegang nooit af. Livegang is voor ons het moment dat de wedstrijd pas écht begint. Door onze verregaande kennis en focus op data weten we veel over de gebruikers van onze opdrachtgevers, wat ons in staat stelt om niet alleen grote communicatie oplossingen te bedenken, maar ook om die vervolgens continu te blijven aanscherpen.”

Radha Pleijsant: “Een goed disruptief idee brengt een merk verder, maar het is belangrijk hoe je dat idee lanceert en verbetert. DotControl begrijpt dat. De persoonlijke cultuur en goede samenwerking tussen klanten en medewerkers, gaven voor ons de doorslag om voor ze te kiezen.”

Gavin Kempenaar: “De ondernemersgeest is sterk, dat voel je aan alles. DotControl maakt daar slim gebruik van.” 

DotControl realiseert groei door digitale transformatie in combinatie met het Growth Hacking bureau RockBoost. De bureaus werken nauw samen en in co-creatie met haar opdrachtgevers. Ze werken voor merken zoals National Geographic, Eredivisie, Talpa en De Persgroep. Er zijn kantoren in Rotterdam, Heerlen en Willemstad op Curaçao.

www.dotcontrol.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief