Marketing Report
DFFRNT Media creëert Snapchatcampagne voor Chiquita

DFFRNT Media creëert Snapchatcampagne voor Chiquita

Bananenbedrijf Chiquita Brands International heeft de handen ineen geslagen met Snapchat. Op 17 april 2019 is het Wereld Bananendag en om dat kracht bij te zetten zijn de hele maand april snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquitabananen, waarmee gebruikers speciale banaan-lenses in de app kunnen vrijgeven.

De campagne is mede ontwikkeld door het Nederlandse DFFRNT Media en loopt wereldwijd gedurende een maand. Er zijn drie verschillende lenses: World Lens, Face Lens en Gamified Lens. Snapchatters moeten de snapcode-stickers scannen, waarna ze veranderen in een dansende banaan, een banaan make-over krijgen, of een spelletje kunnen spelen.

Jamie Postell, Director of Sales North America bij Chiquita: “Bananen behoren tot de topverkopen in supermarkten; ze liggen vrijwel op elke keukentafel of fruitschaal. Chiquita is het eerste merk dat de Snapchat-gezichtsherkenningtechnologie gebruikt voor een versproduct. We zetten onze bekende blauwe stickers in om de interactie aan te gaan met de millennials en Gen Z op een leuke, relevante manier.”

Chiquita heeft vaker de blauwe sticker gebruikt in campagnes. Deze samenwerking met Snapchat stelt het merk in staat om in contact te komen met de eindgebruiker. Het merk maakt bovendien gebruik van deze interactie om de gebruikers te wijzen op de achterliggende waarden van de blauwe sticker: hoge kwaliteit, lekkere bananen en vooral duurzame productie. Het Behind the Blue Sticker-initiatief bevat verschillende innovaties in het beheer en de logistiek van boerenbedrijven, met onder andere oog voor vermindering van afval, CO2-uitstoot en watergebruik.

www.dffrntmedia.com
www.chiquita.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief