Marketing Report
Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL

Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL

Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar. In plaats van de geluidservaring op de gangbare, technische manier uit te leggen, geven verschillende video’s van de Raise the Bar-campagne een voorproefje van deze complete ervaring, door kijkers daadwerkelijk mee te nemen naar de wereld in hun tv. Ook is er een AR-simulatie ontwikkeld, waarmee je de soundbar virtueel in je eigen woonkamer kunt plaatsen.

Dave Seedorf, digital marketing manager bij JBL: “De lancering van de JBL Bar was voor ons een mooie mijlpaal. En uiteraard hoort daar ook een campagne bij die onze klanten voorziet van een fijn staaltje innovatie en high-quality content, niet alleen op YouTube en Instagram, maar ook op een speciaal ontwikkelde landingspagina. Raising the bar krijgt daarmee zowel een letterlijke als een figuurlijke betekenis.”

João Inácio, creative director bij Dept: “Omdat saaie stockfoto’s of te technische voorbeelden niet bij JBL passen, hebben we een aansprekende en bovenal leuke campagne neergezet die je steeds nieuwsgieriger weet te maken. Om de klant van begin tot eind mee te nemen, hebben we de content naadloos aangesloten op hun online gedrag en welke platforms ze het meest gebruiken. Het resultaat; een 360-graden ervaring die ervoor zorgt dat je die levensechte audio al bijna kan horen in je eigen woonkamer.”

Credits

Klant: JBL | Verantwoordelijk bij klant: Dave Seedorf, Nadin Mulder, Jurjen Amsterdam, Lonneke Touw, Patrick Theeuwes | Creative Agency: Dept Agency | Creative Direction: João Inácio | Strategy: Dennis Hamakers, João Inácio | Social Strategy: Milan van der Horn, Dasha Soboleva | Concept: Joe Jordan, João Inácio | Art Direction: Joe Jordan | Copywriter: Rhian Avery | Innovation Director: Nathan Coopens | Production Company: Made For Digital | Producer: Rosa Staal | Director: Joost van Hezik

www.deptagency.com  
www.jbl.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief