Marketing Report
Dept maakt campagne voor YAZOO

Dept maakt campagne voor YAZOO

Dept maakt voor de lancering van de nieuwe smaak Chocolate Mint een interactieve game voor YAZOO.

Om in te spelen op YAZOO's tagline Shake It Up kwam Dept met het idee om letterlijk de nieuwe smaak te shaken: zo lang mogelijk je telefoon schudden om kans te maken op een gratis YAZOO Chocolate Mint. Hiernaast wordt ook een hoofdprijs uitgereikt van maar liefst 1000 pond voor de beste Shaker.

Deze mobile only app trackt de beweging van de speler vanaf het moment dat er begonnen wordt met schudden, tot het moment dat de arm moe wordt en het niet langer volhoudt. Het moment dat de speler stilvalt is het moment dat de timer stopt en de shake kan worden opgeslagen.

Steve Ring, digital services manager bij FrieslandCampina: "Het is een originele en aansprekende mobile game geworden die Dept voor ons heeft ontwikkeld. Het doel was om onze nieuwe smaak onder de aandacht te brengen en dat is een groot succes geworden. Niet alleen onze fans, maar ook op kantoor kunnen ze niet van de mobile game afblijven."

Omdat geen campagne een succes is zonder ondersteuning op social media, creëerde Dept animaties in de cartoonachtige stijl van het merk, ondersteunt door illustraties en gevatte teksten. De YAZOO app is voor het grote publiek gelanceerd op 11 juni.

www.deptagency.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief