Marketing Report
Decathlon brengt een ode aan proberen

Decathlon brengt een ode aan proberen

Decathlon lanceert een campagne waarin een ode wordt gebracht aan het proberen van verschillende nieuwe sporten. Met de Go Try campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, wordt iedereen uitgenodigd om hun belemmeringen te vergeten en iets nieuws te proberen. Want elke liefde voor sport begint met de eerste stap. 

Met deze campagne breekt Decathlon met de conventies van de categorie, waar vaak over prestatie en topsport wordt gecommuniceerd. De formule van Decathlon is gestoeld op sport toegankelijk maken. Niet alleen voor de hardcore sporter of de professionele atleet, maar ook voor diegenen die de eerste stappen zetten in een sport. Dat doet het merk met betaalbare producten die je in de winkel kan testen, innovaties die sport versimpelen en zelfs een online platform waarop (gratis) sport aangeboden wordt. 

Daan Zijderveld, Brand Director bij Decathlon: “Als merk maken we al sinds de oprichting sport toegankelijker. Dat doen we vooral met goede en betaalbare producten voor ondertussen meer dan 65 sporten, maar dat zit ook in het DNA van Decathlon. Om bijvoorbeeld niemand te onderbreken die een nieuwe sport probeert in onze winkel.”

De campagne is een logische samenvatting van de cultuur van het merk en de manifestatie van alle productendiensten en initiatieven die Decathlon heeft om sport toegankelijk te maken.

Credits

Klant: Decathlon | Bureau: XXS Amsterdam | Creatie: Barend Stegeman, Wessel Beumer en John de Vries | Creative Directie: John de Vries | Strategie: Michael Van den Brande | Account: Nigel Hassall | Producer: Josien de Heul | Design: Robert-Jan Hoesman | Animatie: Jeroen Feenstra | Productiemaatschappij: Since88 | Regisseur: Rutger van Leeuwen | DOP: Douwe Hennink | Fotograaf: Rein Kooyman | Mediabureau: De MediaMaatschap.

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief