Marketing Report
De Bijenkorf onthult etalages feestseizoen

De Bijenkorf onthult etalages feestseizoen

De Bijenkorf onthulde begin november de etalages voor het feestseizoen met dit jaar als thema: Make classic fantastic. Via augmented reality komen de etalages tot leven. Hierin speelt Bobbie de Beer de hoofdrol. Bobbie helpt in de gehele campagne mee in alle voorbereidingen en geeft inspiratie voor de meest fantastische feestdagen.

Marjolijn Meynen, marketing- en communicatiedirecteur van de Bijenkorf: “De Bijenkorf inspireert haar klanten dit seizoen door classics, iconische producten en tradities, de helden van nu te maken. Bobbie de Beer zie je overal terug, in de augmented reality etalages, in de commercial, als talkshowhost op social media en op de website. Nieuw is de online persoonlijke gift finder waar de Bijenkorf speciale technologie voor heeft ontwikkeld. Met behulp van artificial intelligence komen ze al swipend tot het meest bijzondere cadeau met advies van Bobbie.”

Naast Bobbie de Beer staan ook andere tijdloze klassiekers dit seizoen centraal bij de Bijenkorf. Van de mooiste kostuums, the little black dress, tijdloze horloges en iconische cosmetica-producten tot heerlijke champagne, de Bijenkorf boltaart, traditionele kerstversieringen en alles voor een perfect gedekte tafel.

Traditiegetrouw zijn de etalages voor het feestseizoen de mooiste van het jaar. Ieder raam vertelt een verhaal en dit jaar zijn die ook te beluisteren. Via een met je telefoon te scannen berenpoot in de vorm van een QR-code, vertelt Hadewych Minis een Bobbie-verhaal. Op de telefoon zijn de etalages ook nog te zien met augmented reality. Zo maakt Bobbie zijn eigen parfum in een laboratorium en versiert hij kerstbomen. Er is meer interactie in de etalages want met een druk op de knop opent zich een boek, wordt er muziek afgespeeld en kan de toeschouwer verlichting laten aangaan.

Bobbie de Beer is verkrijgbaar in de winkels en online en wel in vier verschillende formaten, maar ook als marsepeinen variant bij de Meesterbanketbakker. In een speciale uitgave van het Gouden Boekje wordt Bobbies Berenfeest beschreven.

In de commercial voor het feestseizoen bereidt Bobbie zich in de Bijenkorf voor op de feestdagen. Er is een commercial voor Sint Nicolaas en een voor de kerstdagen. Vanaf 21 november is deze op tv te zien.

Op 15 november vindt voor de elfde keer Turn on the Lights plaats op de Dam. Dit evenement is ook te volgen via een livestream op de Bijenkorf Facebookpagina. Dit jaar schittert Bobbie de Beer in de hoofdrol van het speciaal gecomponeerde muzikale avontuur. Tijdens deze avond gaat alle feestverlichting van de Bijenkorf gevels, 600.000 energiezuinige ledlichtjes, aan. Hiermee wordt het feestseizoen gestart.

www.debijenkorf.nl
 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief