Marketing Report
DDB Unlimited en Greetz starten campagne Alzheimer Nederland

DDB Unlimited en Greetz starten campagne Alzheimer Nederland

DDB Unlimited lanceert samen met Alzheimer Nederland en Greetz een nieuw product: Music for Memory Cards, kaarten met muziekfragmenten van vroeger. Van elke verstuurde kaart doneert Greetz 5 euro aan Alzheimer Nederland ten behoeve van onderzoek naar muziektherapie.

Onderzoekers zien dat hersengebieden die betrokken zijn bij muziek relatief gespaard blijven bij de ziekte van Alzheimer. Daardoor kunnen mensen vaak herinneringen of fijne gevoelens daaraan ophalen met behulp van voor hen bekende muziek. Een fragment van een liedje speelt af zodra de ontvanger de kaart opent. Van Tulpen uit Amsterdam, Wie is Loesje?, Que Sera Sera tot Daar in dat kleine café aan de haven.

Credits:
Klanten: Greetz, Alzheimer Nederland | Bureau: DDB Unlimited | Regisseur: Juliette Stevens

www.ddbunlimited.nl
www.greetz.nl
www.alzheimer-nederland.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.