Vertigo 6 Cross Media Bureau van het Jaar 2021

Vertigo 6 Cross Media Bureau van het Jaar 2021

16-09-2021 19:26:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 3391 | Tags:

Vertigo 6 werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Bureau van het jaar 2021.

De jury: "Vertigo 6 is een sympathieke challenger uit Arnhem. Begonnen met gaming en ontwikkeld tot allround bureau. De groei van Vertigo 6 is fenomenaal – dat trekt zelfs internationaal de aandacht. Dit bureau gaat van begin tot eind met de klant mee en doet daar alles voor. Vertigo 6 werkt met traditionele kanalen, maar ook heel veel met non-traditionele media. Stoere lui. Wat een winnaar!"

Hier staat een overzicht van alle winnaars van de Cross Media Awards 2021

Alle nominaties vind je hier.


Lees hier het winnende case-interview. Aan het woord is Mike Hendrixen, oprichter en PR- en Marketing Director van Vertigo 6.

Mike Hendrixen over Vertigo 6

Kun jij Vertigo 6 introduceren?

Vertigo 6 is een Arnhems bureau dat zich specialiseert in jongerenmarketing. Wij zetten nieuwe media in om Gen Y en Gen Z te bereiken en te activeren.

Van oorsprong zijn wij gespecialiseerd in de gaming markt en werken we voor Electronic Arts, Koch Media, EA SPORTS FIFA, Jagex en Pokémon. Deze unieke expertise zetten wij effectief in op andere markten voor klanten als Logitech, Disney, Timing, ASUS, Studiekeuze123, New Balance en meer.

Vertigo 6 is zowel creatief als resultaatgericht, en helpt klanten hun bedrijfsdoelstellingen te bereiken met crossmediale campagnes op de juiste kanalen. We zijn onder meer bekroond met meerdere Cross Media Event Awards en SAN Accenten, en werden uitgeroepen tot het best beoordeelde B2C-bureau van Nederland in de FONK100 2020 met een klanttevredenheid van 9,8.

Hoe onderscheidt Vertigo 6 zich op crossmedia-gebied van andere bureaus?

Door ons werk in de gamesindustrie zijn wij altijd actief op de nieuwste mediakanalen. We weten precies weten wat Gen Y en Gen Z belangrijk vinden, via welke media ze kunnen worden bereikt, en hoe een merk en de merkwaarden hierop aansluiten. Wij denken vanuit de ontvanger en vertalen campagnes door naar verschillende kanalen, volgens de daar geldende etiquette. Want een YouTube-kanaal is geen tv-zender en een Twitch-uitzending is geen Reddit AMA.

Vertigo 6 helpt klanten met full-funnel, geïntegreerde, crossmediale campagnes die gebruikmaken van paid, earned, shared en owned kanalen. En volgens onze klanten doen we dat op nuchtere, daadkrachtige, Oost-Nederlandse wijze.

Welke stappen heeft Vertigo 6 in 2020 gezet op crossmedia-gebied?

Onze klanten in de lifestyle-, tech- en game-industrieën verlangen dat we op de hoogte zijn van de nieuwste mediatrends en deze kunnen doorvertalen naar effectieve campagnes. Dat heeft er de afgelopen 12 maanden voor gezorgd dat we onze crossmediale campagnes hebben uitgebreid met campagnes op onder meer Reddit en TikTok.

Daarbij zijn we bewezen kanalen en middelen als Twitch, SEA, social advertising, bioscoopreclame, out-of-home, geofencing en Spotify niet vergeten.

Voor oudere doelgroepen hebben Facebook, Pinterest en Twitter zich ontpopt tot goede aanvullingen op radio en televisie.

Influencermarketing is een belangrijk onderdeel in onze crossmediale mix en draagt zowel bij aan awareness als conversie. Daarom zetten we ons samen met branchevereniging DDMA in voor een eerlijke en transparante influencermarkt.

Op welke crossmedia-case ben je trots? Kun je de case omschrijven? Welke media en mediumtypes zijn bij deze campagne ingezet?

We leveren veel campagnes op, en ieder jaar wordt het moeilijker een favoriet aan te wijzen. Zo verzorgden we een Covid-proof online escaperoom voor Logitech en voerden we verschillende voorlichtingscampagnes met influencers voor HAN en Studiekeuze123.

De jury van SAN vond onze eindejaarscampagne voor Logitech G het meest noemenswaardig en beloonde deze recentelijk met een SAN Accent.

Logitech G is marktleider op het gebied van toetsenborden, muizen en (gaming)headsets. Ter promotie van het merk hebben we influencers ingezet om een branded muziektrack met bijbehorende videoclip te maken. Deze videoclip werd aan de community onthuld op Twitch in een speciale livestream. Vervolgens werd de content op YouTube en Spotify geplaatst, waar de track en video bijna 250.000 keer gestreamd werden. De leukste fragmenten uit de videoclip werden ingezet op YouTube, Instagram, Facebook en Google Display en werden doorvertaald naar POS-materialen.

Gamers omarmden de campagne en de verkoopcijfers van de actieproducten lagen ver boven target.

Welke rol speelt creatie in een marketingcommunicatiewereld die snel digitaliseert?

De consument van nu heeft een eindeloze bron aan content onder de vingertoppen. Sommige marketeers noemen consumenten vluchtig en grillig, maar er is zoveel content te verkennen. Waarom zou je dan naar een saaie advertentie kijken?

Daarom is het belangrijker dan ooit dat je als adverteerder content creëert die waarde toevoegt voor de consument. Wij starten altijd met de vraag: Waarom zou iemand dit boeiend moeten vinden?

Vertigo 6 is een fullservice crossmediabureau en we beheren volledige trajecten: van strategie, concept en mediamix tot media-inkoop en van pr-executie tot socialmediamanagement. We hebben in-house designers, maar werken ook met een netwerk van preferred video-, animatie-, foto- en ontwerppartners. Zo kunnen we per opdracht schakelen met de partner die de specifieke doelgroep het best bedient. Wij benaderen ieder medium op z'n eigen manier en bedienen de doelgroep volgens de laatste trends en etiquettes per platform. Dus wij verspreiden geen tv-commercial op TikTok en adverteren geen YouTube-video op Instagram.

Hoe helpt Vertigo 6 klanten op gebied van het zinvol verzamelen en gebruiken van data?

Wij helpen klanten data over hun doelgroep te verzamelen en daar waarde uit te halen. Bijvoorbeeld door hun klanten naar hun socialmediakanalen te leiden of hun volgers naar hun webshop. Wij duiken in de data en helpen onze klanten hier duiding aan te geven. Waarom haken mensen af gedurende een sollicitatie of een aankoop? En hoe kunnen we onze beste klanten nog beter en vaker bedienen? We begrijpen het belang van reporting, en voorzien onze klanten van live-dashboards. Vertigo 6 is sinds 2019 lid van branchevereniging DDMA en neemt deel in de commissie influencermarketing.

Wat is de toekomst van reclame- en mediabureaus? En welke rol zullen adverteerders gaan spelen?

Er groeit een nieuwe generatie consumenten op die geen lineaire tv kijkt of radio luistert, en die bereid is om te betalen om geen advertenties uitgeserveerd te krijgen. Een generatie die een onuitputtelijke bron heeft aan content en niet voldoende tijd heeft om al deze content te consumeren. Je kunt deze doelgroep niet langer activeren door eenzijdig te zenden.

Naarmate deze jongere doelgroep koopkrachtiger wordt, zullen reclame- en mediabureaus kritischer moeten worden op hun marketinguitingen om impact te blijven maken. Aandacht is niet langer vanzelfsprekend.

Daarom verlangen onze klanten al jaren innovatieve, maar vooral effectieve vormen van marketingcommunicatie. Content die waarde toevoegt en vindbaar is op de juiste kanalen. Via free publicity, influencermarketing, native advertising, branded content, events, activities en meer. Door de opkomst van het cookieloze tijdperk, zullen social en owned kanalen de basis vormen van een geïntegreerde marketingcommunicatiemix.

www.vertigo6.nl
www.crossmediaawards.nl

Hier staat een overzicht van alle winnaars van de Cross Media Awards 2021

Alle nominaties vind je hier.

Sponsors.

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.