Marketing Report
Creative digital agency Wavemaker ontwikkelt social content voor EURO 2020

Creative digital agency Wavemaker ontwikkelt social content voor EURO 2020

Over 500 dagen barst het EK Voetbal weer los. Amsterdam is één van de zogenaamde Host Cities, en dat moet natuurlijk ook online gevierd worden. Creative digital agency Wavemaker is na het winnen van de pitch aangehaakt om de social content rondom dit evenement te verzorgen.

De social strategie is gebaseerd op het thema 'Football Connects' en is doorvertaald naar een gloednieuwe Instagram pagina. Met de creatieve invulling, die als een rode draad de weg naar EURO 2020 visualiseert, worden fans op de hoogte gehouden van alle ins en outs rondom het toernooi. De pagina slaat een brug tussen het voetbal, de stad en alle bezoekers. Van statistieken en opstellingen tot places to be en sightseeing tips.

Rosemarijn Groenink, Manager Marketing & Communication bij UEFA EURO 2020: “Met Instagram willen we op een creatieve en innovatieve manier het publiek laten kennismaken met het unieke evenement wat in 2020 in onder andere Amsterdam gaat plaatsvinden.”

De komende tijd zullen ook andere social kanalen ingevuld worden met verschillende content formats en activaties zodat we samen af kunnen tellen naar EURO 2020.

De pagina is te volgen via www.instagram.com/euro2020amsterdam.

www.wavemaker.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief